Odată ce se instalează psihologia inflaţiei, consumatorii îşi devansează cheltuielile pentru a înfrunta creşterea preţurilor, în timp ce întreprinderile încep să îşi majoreze propriile preţuri, aşteptându-se la costuri mai mari, ambele comportamente perpetuând inflaţia, scrie Reuters.
„În prezent, avem rate foarte ridicate ale inflaţiei şi, în mod clar, am putea fi într-o lume în care psihologia inflaţionistă se instalează„, a declarat Lane la dineul anual al Societăţii Economiştilor Profesionişti din Marea Britanie, care a avut loc la Londra.
Inflaţia din zona euro era la finalul lunii mai la 8,1%.
Inflaţia s-a amplificat în ultimul an ca efect al restricţiilor antiepidemice şi al programelor de asistenţă financiară pentru stimularea relansării economice. În ultimele luni, sancţiunile impuse Rusiei de Uniunea Europeană din cauza intervenţiei militare în Ucraina au avut, de asemenea, efecte semnificative asupra inflaţiei.