- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (10.12.2018, 11:32)
- Departamentul Economic
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Noile linii de tren internaţionale care ar putea transforma modul în care se face turism
2018 a fost un an bun pentru fanii călătoriilor pe calea ferată, cu noi trenuri rapide inaugurate în întreaga lume, legând marile oraşe şi scurtând timpul de călătorie, comentează CNN Travel.
Urmărește
3972 afișări
Noile linii de tren internaţionale care ar putea transforma modul în care se face turism
În cazul în are turiştii caută o alternativă la zbor, fie că doresc o călătorie mai rapidă cu trenul, aceste rute deschise oferă noi oportunităţi de călătorie. Care sunt acestea?
Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail Link
Cunoscută sub numele de XRL, linia feroviară Guangzhou-Shenzhen-Hong Kong Express Rail a fost deschisă în septembrie. Traseul de 26 de kilometri face legătura între Hong Kong şi reţeaua feroviară de mare viteză din China continentală.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Valdimir Putin s-ar confrunta cu o revoltă a armatei. Comandanții militari ruși refuză să-și trimită subordonații la atacuri
-
Putin se confruntă cu o revoltă a armatei. „Comandanţii refuză să trimită trupe” pentru un asalt pe râul Nipru, spun partizanii ucraineni
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
Trenurile de mare viteză pleacă din staţia West Kowloon din Hong Kong, în 44 de destinaţii. Călătoria între Hong Kong şi Guangzhou, care dura înainte două ore, ia acum doar 47 de minute. Călătoriile spre Shenzhen durează 14 minute. Trenurile directe de la Hong Kong la Beijing fac nouă ore, iar spre Shanghai opt ore. Fiecare merge o dată pe zi.
Într-un aranjament fără precedent, staţia West Kowloon este divizată între Hong Kong şi controlul chinez al imigraţiei, ceea ce înseamnă că pasagerii pot evita un control suplimentar atunci când călătoresc în şi din Hong Kong.
Schimbarea nu a fost lipsită de controverse, pentru că o parte a staţiei este controlată de autorităţile chineze şi patrulată de poliţia continentală, iar călătorii din Hong Kong trebuie să aibă în continuare o viză chineză valabilă sau un document de călătorie valabil pentru călătoria cu trenul.
Calea ferată Tel Aviv-Ierusalim
Calea feroviară ce leagă Tel Aviv de Ierusalim, prima linie de tren electrificată din Israel, a fost deschisă parţial în septembrie. În prezent, calea ferată leagă Aeroportul Ben Gurion, la 20 de kilometri sud-est de Tel Aviv, de gara Yitzhak Navon din Ierusalim. Călătoria durează aproximativ 20 de minute.
Odată încheiată, legătura directă dintre Tel Aviv şi Ierusalim va reduce timpul de călătorie dintre cele două oraşe la mai puţin de 30 de minute, cu trenuri care merg cu o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră. Acesta va fi o alternativă la traseul ce există în prezent între Ierusalim şi Jaffa, la 6 kilometri de centrul oraşului Tel Aviv, care durează o oră şi 40 de minute.
Iniţial programat pentru deschidere în 2008, proiectul a fost afectat de întârzieri şi nu a fost anunţată o dată de finalizare. Este un alt proiect controversat: două secţiuni ale liniei, în mare parte subterane, trec prin Cisiordania, considerată de comunitatea internaţională drept zonă ocupată de palestinieni.
Linia de mare viteză Tangier-Casablanca
Deschisă oficial luna trecută, această linie feroviară de mare viteză va lega oraşele marocane Tanger şi Casablanca, prin capitala Rabat, şi Kenitra în nord. Linia va dispune de trenuri TGV cu etaj, franceze, care ating viteze de 322 kilometri pe oră.
Situat pe coasta de nord-vest, Tangerul a fost în mod tradiţional o poartă între Africa şi Europa. Casablanca este cel mai mare oraş al Marocului şi principaul centru economic.
Tanger este cunoscut pentru atmosfera boemă, abundenţa de cafenele şi moştenirea multiculturală bogată, în timp ce Casablanca este renumită pentru arhitectură şi plajele frumoase.
Cele două oraşe se află la o distanţă de 340 kilometri, iar noua linie va reduce timpul de călătorie la două ore, de la aproape cinci ore pe trenurile existente.
Londra-Amsterdam Eurostar
Trenul Eurostar de mare viteză a oferit mult timp servicii zilnice între Londra şi diferite oraşe din Europa continentală, inclusiv Paris (două ore şi 16 minute) şi Bruxelles (puţin sub două ore).
În aprilie 2018, Eurostar a lansat prima legătură directă între Londra şi Amsterdam, care durează trei ore şi 41 de minute.
În prezent, există două trenuri directe zilnic de la Londra la Amsterdam.
Guvernele britanic şi olandez nu au ajuns încă la un acord privind controlul la frontieră, iar Eurostar "intenţionează să introducă o legătură retur directă după ce guvernele au ajuns la un acord", până la sfârşitul anului 2019, potrivit unui purtător de cuvânt.
Baku-Tbilisi-Kars
Calea ferată Baku-Tbilisi-Kars (BTK) a fost inaugurată în 2017. Conectând capitalele Azerbaidjanului şi Georgiei cu oraşul antic Kars din Turcia, BTK se întinde pe o distanţă de 826 de kilometri.
Dar, în 2019, calea ferată va introduce o nouă rută care va duce pasagerii între Baku şi oraşele turceşti Ankara şi Istanbul - prima legătură directă dintre Azerbaidjan şi Turcia care nu necesită opriri în Georgia, care are graniţe cu cele două ţări. Trenurile vor avea o viteză maximă de 160 de kilometri pe oră, potrivit producătorului de vagoane Stadler Rail Management.
Citește pe alephnews.ro: Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe