Reprezentanţii companiilor spun că numărul şoferilor care fac ridesharing va fi cu redus, însă dau asigurări clienţilor că tarifele nu vor creşte.
”Ne aşteptăm să vedem o scădere într-adevăr. Până la data de 1 februrie nu toţi transportatorii au reuşit să-şi obţină toate documentele. În acest moment avem undeva la 60% de şoferi autorizaţi pe aplicaţie”, a declarat pentru MEDIAFAX Anca Gherle, purtător de cuvânt al unei companii de ridesharing.
Ea a mai precizat că Autoritatea Română Rutieră vine în ajutorul celor care nu au documentaţia completă.
”Am înţeles de la Autoritatea Română Rutieră că s-a creat o celulă de criză pentru această perioadă unde se procesează mult mai rapid cererile lor”, a mai spus Gherle.
Şoferii trebuie să aibă avizul tehnic de la Ministerul Comunicaţiilor, atestat de şofer de la Autoritatea Rutieră, iar pe lângă acestea, mai au nevoie de cel puţin 2 ani de experienţă la volan şi trebuie să aibă peste 21 de ani.
Legea privind transportul alternativ a fost promulgată de preşedintele Klaus Iohannis în noiembrie 2019, la o săptămână după ce ordonanţa 49 care reglementează acest serviciu fusese adoptată de Camera Deputaţilor. O reglementare introdusă de parlamentari amâna intrarea în vigoare a acestor prevederi până la 1 februarie, pentru a permite companiilor de transport alternativ să obţină toate documentele şi avizele necesare pentru a funcţiona legal.
Pentru serviciile digitale de ridesharing maşinile acceptate pot avea o vechime de până la 15 ani. De asemenea, este acceptată şi achitarea cursei conform calculelor platformei, prin GPS, fără a fi verificată metrologic – ceea ce nu este valabil pentru taxiuri.