Prima pagină » Economic » Nokia lansează un smartphone pe care utilizatorii îl pot repara singuri / Trendul „dreptul la reparaţie” ia avânt

Nokia lansează un smartphone pe care utilizatorii îl pot repara singuri / Trendul „dreptul la reparaţie” ia avânt

Nokia lansează un smartphone pe care utilizatorii îl pot repara singuri / Trendul „dreptul la reparaţie” ia avânt

Spatele telefonului este din plastic reciclabil, care poate fi îndepărtat cu uşurinţă pentru a schimba componentele defecte.

Înarmat cu unelte şi ghiduri de reparaţii de la compania iFixit, un utilizator poate scoate şi înlocui capacul din spate al telefonului, bateria, ecranul şi portul de încărcare, notează CNBC.

Adam Ferguson, şeful departamentului de marketing al produselor de la HMD Global, a declarat că acest proces ar costa în medie cu 30% mai puţin decât înlocuirea unui telefon vechi cu unul nou.

Companiile producătoare de smartphone-uri depun tot mai multe eforturi pentru ca telefoanele să reziste mai mult timp, pe fondul presiunii exercitate de autorităţile de reglementare pentru ca dispozitivele electronice să fie mai durabile.

Parlamentarii din Parlamentul European, de exemplu, solicită o legislaţie care să oblige producătorii să le ofere utilizatorilor „dreptul la reparaţii”.

Aproximativ jumătate dintre posesorii de telefoane mobile din Europa şi-ar repara dispozitivul dacă acesta s-ar strica în afara perioadei de garanţie, a spus Wood, citând un studiu realizat de CCS Insight.

G22, care va fi lansat în Marea Britanie pe 8 martie, are un preţ de 149,99 lire sterline (169 de euro). Piesele înlocuibile pot fi cumpărate individual de la iFixit. Pentru baterie, va costa 22,99 lire sterline; pentru ecran, 44,99 lire sterline, iar pentru portul de încărcare, 18,99 lire sterline.

Ferguson a declarat că, în medie, consumatorii vor plăti cu 30% mai puţin pentru înlocuirea pieselor stricate decât pentru cumpărarea unui telefon nou.