Nu se întâmplă doar în România. Şi Germania strânge cureaua. Berlinul pune capăt programului de subvenţionare a vehiculelor electrice

  • Programul de subvenţionare a vehiculelor electrice din Germania se va încheia prematur luni, după ce a plătit aproximativ 10 miliarde de euro din 2016 încoace, a anunţat Ministerul Economiei.
  • Este cel mai recent semn că Administraţia de la Berlin strânge cureaua după adoptarea în această săptămână a unui buget revizuit pentru 2024.
Urmărește
1803 afișări
Imaginea articolului Nu se întâmplă doar în România. Şi Germania strânge cureaua. Berlinul pune capăt programului de subvenţionare a vehiculelor electrice

Noul buget a trebuit să fie redus după o hotărâre a Curţii Constituţionale a Germaniei care creat o gaură de 60 de miliarde de euro în bugetul de stat al ţării şi a forţat guvernul să renunţe la unele programe menite să accelereze tranziţia ecologică a Germaniei, informează Reuters.

Iniţial, subvenţiile pentru maşinile electrice ar fi trebuit să se aplice până la sfârşitul anului 2024. Subvenţiile deja solicitate vor fi plătite, dar începând de luni nu vor mai fi acceptaţi noi solicitanţi.

Industria auto din Germania şi-a extins gama de vehicule electrice după ce China şi SUA au furat avansul producătorilor germani în această industrie în plină creştere.

România oferă mai puţini bani pentru programele Rabla şi Rabla Plus

Companiile din sectorul auto, inclusiv constructorii de automobile, s-au declarat joi şocate de noile măsuri bugetar-fiscale anunţate de Ministerul Finanţelor, care vizează programele Rabla şi Rabla Plus.

Potrivit noului proiect de Ordonanţă de Urgenţă, valoarea tichetelor oferite în cadrul programului Rabla pentru casarea unui autovehicul vechi şi achizitionarea unuia nou se reduce la jumătate în 2024, respectiv la 3.500 lei, iar tichetului pentru achizitia de maşini electrice prin Rabla Plus se reduce la 10.000 lei de la 54.000 lei în 2023, scrie Ziarul Financiar.

În opinia companiilor din sectorul auto, modificarea ”într-un mod total neprevăzut şi dezechilibrat a cuantumului tichetelor” va duce la o prăbuşire a pieţei de vehicule noi, coroborată cu o creştere exponenţială a importului de vehicule second hand.

În 2023, piaţa de autoturisme noi este estimate să atingă valoarea de 145.000 unităţi, cu contribuţia majoră a programelor Rabla şi Rabla Plus.

În condiţiile măsurilor anunţate, aceste programe îşi pierd atractivitatea şi astfel prognoza pentru 2024 este una dezastruoasa, respectiv o piaţă de vehicule noi de maxim 80.000 unităţi, cu impact negativ direct asupra locurilor de muncă din sector, şi a cifrei de afaceri a companiilor româneşti din domeniul auto.

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici