Numărul companiilor care acordă tichete sau cardurilor cadou ca bonusuri de Paşti ar putea creşte

Numărul companiilor care acordă salariaţilor bonusuri de Paşti sub forma tichetelor sau cardurilor cadou ar putea creşte în acest an cu 20%, pe fondul îmbunătăţirii cadrului fiscal în domeniu.

Urmărește
621 afișări
Imaginea articolului Numărul companiilor care acordă tichete sau cardurilor cadou ca bonusuri de Paşti ar putea creşte

Numărul companiilor care acordă tichete sau cardurilor cadou ca bonusuri de Paşti ar putea creşte

"Din contractele de Ticket Cadou şi carduri Compliments şi din pre-comenzile înregistrate până în prezent, estimăm în acest an o creştere cu până la 20% a numărului de companii care vor oferi cadouri de Paşte sub forma tichetelor şi cardurilor cadou, comparativ cu anul trecut", a declarat Vianney du Parc, director general al Edenred România, companie care emite tichete de masă
pentru aproape un milion de angajaţi ai firmelor de pe plan local, citat într-un comunicat.

Prin noul Cod Fiscal, tichetele şi cardurile de cadouri pot fi acordate începând din acest an atât în beneficiul angajaţilor, cât şi al copiilor minori ai acestora cu ocazia evenimentelor majore din an, fiind neimpozabile dacă se încadrează în plafonul de 150 de lei per beneficiar, se arată în comunicat.

Tichetele sunt deductibile pentru companiile angajatoare, fiind încadrate la cheltuieli sociale, al căror plafon de deductibilitate a fost majorat începând cu acest an, de la 2% la 5% din fondul total de salarii. Începând cu luna ianuarie a anului curent, tichetele cadou sunt scutite şi de la plata impozitului de 16% la nivelul angajaţilor.

Oferite în beneficiul partenerilor de afaceri, tichetele şi cardurile cadou pot fi încadrate pe linia de cheltuieli de protocol şi sunt deductibile în limita a 2% din profitul contabil şi scutite de taxele sociale.

Până în 2015, tichetele cadou erau supuse impozitului de 16% pe venit, în timp ce cardurile cadou erau neimpozabile.

Principalii competitori pe pia­ţa locală ai Edenred sunt companiile Sodexo şi Grupul Up (fosta companie Cheque Dejeuner).

În prezent, tichetele de masă sunt folosite de aproximativ două milioane de angajaţi din România (aproape jumătate din numărul total al salariaţilor), care formează o piaţă anuală de circa un miliard de euro.

 

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici