- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (13.07.2011, 14:53)
- , Cristi Popa ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Numărul turiştilor străini se dublează dacă România promovează muntele, Delta şi viaţa la ţară
România şi-ar putea dubla numărul de turişti străini în următorii 2-3 ani, de la 1,3 milioane în prezent, dacă va continua să se concentreze pe promovarea muntelui, a Deltei, a mănăstirilor şi a vieţii la ţară, afirmă Taleb Rifai, secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT).
Urmărește
542 afișări
Numărul turiştilor străini se dublează dacă România promovează muntele, Delta şi viaţa la ţară (Imagine: Lucian Muntean/Mediafax Foto)
"Numărul persoanelor care trec graniţele României este de 7,5-8 milioane în fiecare an, iar dintre aceştia noi estimăm că 1,2-1,3 milioane sunt turişti. Această cifră are trebui cel puţin dublată în următorii 2-3 ani, dar doar dacă actualele politici continuă. Pentru o lungă perioadă de timp, România s-a concentrat pe litoral, care este un activ important. Dar unicitatea României sunt muntele, câmpiile, viaţa la ţară, care au început să fie valorificate în ultimii 2-3 ani, şi aceasta este direcţia bună", a declarat Rifai pentru MEDIAFAX.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
-
Viktor Orban afirmă că UE trebuie să regândească sancţiunile aplicate Rusiei. Care este explicaţia lui
Şeful OMT crede că mai importantă decât creşterea numărului de turişti ar trebui preocuparea autorităţilor pentru a-i determina pe aceştia să cheltuiască mai mult.
"Aţi putea face turiştii să cheltuiască mai mult crescându-le media de şedere, iar aceasta se poate face dezvoltând produse care să-i facă să stea mai mult în România. La munte ar putea fi create activităţi precum călăritul, rafting, schi etc. Cu cât este mai variată oferta de produse, cu atât vor sta mai mult în ţară. Ţara în care se cheltuieşte cel mai mult este Statele Unite, pentru că ai foarte multe de făcut. Urmează Elveţia, Italia sau Spania", a spus Rifai.
El crede că este greşit ca România să fie comparată cu Bulgaria doar pentru că împart acelaşi litoral şi că ar fi mai bine să fie urmărite modelele unor ţări cu relief asemănător, precum Elveţia sau Slovenia.
"Cred că România a suferit în ultimii 2-3 ani o transformare majoră din punct de vedere al strategiei în turism. Principala problemă a României în domeniu este că a început târziu. Mult timp nu a făcut ceea ce a trebuit să facă. Cred că litoralul este bine să rămână cum este acum, dar trebuie îmbunăţită calitatea. Este nevoie absolută şi de turism intern, dar este o nevoie a populaţiei din această ţară. Dacă preţurile vor fi bune şi produsele de calitate, probabil că vor reprezenta o atracţie şi pentru ţările din jur. Dar întoarceţi-vă către adevăratele avantaje, care sunt unice - mănstirile, munţii, pădurile, traseul lung al Dunării prin ţară, gastronomia şi folclorul. Acestea nu sunt valorificate. În zona de litoral vinzi acelaşi produse pe care le vezi în atât de multe locuri în lume. Nu vor reprezenta baza a ceea ce înseamnă o poveste de succes", a mai spus Rifai.
Oficialul OMT a vizitat pentru câteva zile România şi s-a întâlnit cu preşedintele Traian Băsescu, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, Elena Udrea, şi ministrul de Externe, Teodor Baconschi.
România a urcat în acest an trei poziţii, până pe locul 63, într-un top privind competitivitatea în turism realizat de World Economic Forum (WEF), care include 139 de ţări, dar este ultima din Uniunea Europeană.
Clasamentul este condus de Elveţia, Germania şi Franţa, urmate de Austria, Suedia, Marea Britanie, Statele Unite, Canada, Spania şi Singapore.
Dintre ţările membre mai noi ale UE, Estonia este cel mai bine plasată, pe locul 25, urmată de Cehia, pe 31, Slovenia pe 33 şi Ungaria pe 38. Bulgaria se află pe poziţia 48, urmată imediat de Polonia, precum şi de Slovacia şi Lituania, pe locurile 54-55.
În funcţie de cadrul de reglementări în domeniul turismului, România ocupă poziţia 51 în clasament, dar este pe locul 66 atât în privinţa mediului de afaceri şi a infrastructurii, cât şi a resurselor umane, culturale şi naturale.
Totodată, România atrage de aproape cinci ori mai puţini turişti străini decât Bulgaria şi încasează de peste trei ori mai puţini bani din această sursă, diferenţele fiind şi mai mari comparativ cu alte ţări, precum Ungaria, Cehia sau Polonia. Datele reies dintr-un raport al Organizaţiei Mondiale a Turismului pentru anul 2009, care nu include însă şi România, cifrele aferente turismului autohton fiind extrase din datele Institutului Naţional de Statistică şi ale Bănii Naţionale.
Astfel, potrivit INS, sosirile cetăţenilor străini în structurile de primire turistică au numărat 1,275 milioane în 2009. Datele BNR privind balanţa de plăţi din turism arată pe 2009 intrări de 882 milioane euro (circa 1,2 miliarde de dolari). Nici în 2010 indicatorii turismului românesc nu arată mai spectaculos: circa 1,3 milioane de turişti străini şi încasări aferente de 860 milioane de euro.
În schimb, raportul Organizaţiei Mondiale a Turismului arată că în Bulgaria au sosit în 2009 peste 5,7 milioane de turişti străini, care au cheltuit 3,72 miliarde de dolari.
Ungaria a fost vizitată de 9 milioane de turişti străini, care au lăsat în ţara vecină 5,63 miliarde de dolari. Cehia a atras puţin peste 6 milioane de turişti străini, câştigând aproape 6,5 miliarde de dolari de pe urma lor, iar Croaţia a încasat 8,88 de miliarde de dolari de la cei 9,3 milioane de turişti străini care au vizitat acest stat în 2009.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe