„ARF a desemnat câştigătorul licitaţiei pentru achiziţia de noi trenuri electrice, finanţată prin PNRR. Societatea poloneză Pojazdy Szynowe Pesa Bydgoszcz Spolka Akcyjna (PESA) a câştigat licitaţia pentru achiziţia a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu şi lung parcurs RE-IR2, împreună cu serviciile de mentenanţă pe o perioadă de 15 ani”, scrie pe Facebook Sorin Grindeanu.
El precizează că valoarea totală a achiziţiei este de 1,20 miliarde de lei (fără TVA) şi include servicii de mentenanţă şi reparaţii, instruire a personalului în ceea ce priveşte exploatarea şi operarea trenurilor precum şi transportul, asigurarea, punerea în funcţiune şi asistenţa tehnică în perioada de garanţie. De asemenea, Grindeanu menţionează că în contract este prevăzută o clauză privind posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanţă cu încă 15 ani şi a cantităţii cu 9 rame electrice inter-regionale.
Ramele electrice RE-IR2 vor fi utilizate perutele Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov, Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova, Braşov – Ploieşti – Buzău – Focşani – Bacău- Paşcani-Iaşi/Suceava, Galaţi – Mărăşeşti – Bacău – Paşcani – laşi/Suceava, Galaţi-Brăila – Făurei – Feteşti – Constanţa (Mangalia) şi Mangalia – Constanţa – Feteşti – Brăila – Mărăşeşti – Bacău -Paşcani – Iaşi/Suceava; (Giurgiu) Bucureşti – Ciulniţa – Călăraşi.
După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate şi pe rutele Oradea – Cluj Napoca – Sighişoara – Braşov, precum şi Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat.
Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestaţii si respectiv după soluţionarea contestaţilor sau plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.