DSC a precizat, pe Telegram, că 60% din fluxul de export de cereale prin Constanţa se face cu flota fluvială, barjele livrând peste 700.000 de tone de produse agricole în portul românesc în fiecare lună.
Cu toate acestea, compania a spus că în prezent are aproximativ 600 de barje la Constanţa, iar timpii de aşteptare pentru descărcarea în port se întind uneori până la 60 de zile.
„Dacă Constanţa permite dezvoltarea… transbordării, riveranii sunt pregătiţi să crească volumele cu încă 500.000 de tone”, a spus compania.
Autorităţile portuare ucrainene au declarat luna trecută că ţara a început să lucreze la oportunităţi alternative de export pentru recolta sa de cereale prin organizarea de transbordări în apropierea gurii Dunării.
Aceastea au precizat că guvernul a adoptat o rezoluţie pentru a extinde în mod oficial limitele unuia dintre porturile ucrainene de pe Dunăre pentru a face posibil transferul de mărfuri între navele ancorate.
Producţia de cereale a Ucrainei pentru 2023 este estimată la până la 56 de milioane de tone, dar blocarea principalelor sale porturi de la Marea Neagră de la invazia Rusiei din februarie 2022 a limitat transporturile.
Ucraina a exportat 8,1 milioane de tone de cereale prin Constanţa în primele şapte luni din 2023, a declarat luna trecută autoritatea portuară pentru Reuters, mai mult decât în întregul an 2022.
Ministrul român al Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat săptămâna trecută că planul României de a dubla capacitatea lunară de tranzit pentru cereale ucrainene prin Constanţa la patru milioane de tone în următoarele luni rămâne realizabil.