O companie rusă de Internet a lansat în SUA o ofertă iniţială de 1,3 miliarde dolari

Furnizorul rus de servicii de căutare pe Internet Yandex a lansat marţi o ofertă publică iniţială de 1,3 miliarde de dolari la bursa din New York, suprasubscrisă de 17 ori, aceasta fiind cea mai mare listare a unei companii de profil după cea făcută de Google în 2004, potrivit unei surse.

Urmărește
6 afișări

Analiştii anticipează o creştere puternică a cotaţiei acţiunilor Yandex, marţi, la bursa Nasdaq, relatează Reuters.

O altă companie de profil, din SUA, LinkedIn Corp, cel mai mare site de professional networking, a vândut săptămâna trecută 7,84 milioane de acţiuni la 45 de dolari pe titlu. Oferta publică iniţială a atras fonduri de 352,8 milioane de dolari.

În prima zi de tranzacţionare, acţiunile LinkedIn au crescut de peste două ori, la 94,25 dolari (+109%).

Tibor Bokor, analist la compania de brokerak Otkritie Brokerage din Moscova, anticipează un avans de 25% al preţului acţiunilor Yandex, în prima zi de tranzacţionare.

Yandex a stabilit preţul ofertei la 25 de dolari pe acţiune. Compania vinde 15,4 milioane de acţiuni noi, iar acţionarii 36,8 milioane de titluri deja existente, reprezentând 16,2% din capitalul extins, de 321,2 milioane de acţiuni.

Surse din piaţă şi persoane apropiate situaţiei susţin că interesul investitorilor a fost mare de la început, dar a fost stimulat şi de listarea LinkedIn.

Oferta publică iniţială a evaluat Yandex la opt miliarde de dolari.

Spre deosebire de reţele de socializare precum LinkedIn, modelul de afaceri al Yandex, susţinut de publicitatea online, a generat o creştere puternică a profitului, care a avansat anul trecut cu 90%, la 135 milioane de dolari.

Pentru ca Yandex să îşi menţină ritmul de dezvoltare, trebuie să îşi apere cota deţinută pe piaţa serviciilor de căutare online din Rusia, în prezent de 65%, comparativ cu cea de 22% deţinută de Google.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici