Înainte de pandemie doar 10% dintre angajaţi preferau să lucreze de acasă. După ce s-a dat ordonanţa de urgenţă, între 75 şi 85% dintre salariaţi au ales să lucreze remote. Angajatorii spun că randamentul personalului experimentat a crescut cu peste zece la sută.
În prezent, 50% dintre românii care au posibilitatea, lucrează de acasă. Fapt pentru care, companiile au redus la mai mult de jumătate din capacitatea spaţiului de lucru fizic.
Firmele au cheltuit lunar între 120 şi 150 de euro, pentru a asigura angajaţilor un mediu digital complet. Deşi investiţia companiilor în platformele online s-a mărit, costurile totale au scăzut cu peste 30%.
„Înainte de pandemie, opţiunea de a lucra de acasă a fost tratată superficial”, spune Bogdan Tudor, patronul unei firme IT, care precizează că în acest fel compania a reuşit să nu scadă salariile angajaţilor.
Singura pierdere a fost la integrarea angajaţilor noi. „Am avut departamente care au avut de suferit, acolo unde aveam de integrat mereu angajaţi noi. Noi avem mulţi tineri pe care ii integrăm, ii învăţăm, ii pregătim ,ii train-uim. Ce facem cu ei? Pentru că pe ei, în mod tradiţional, ii puneam lângă un om experimentat”, a precizat patronul firmei IT.
Consultantul Viorel Panaite crede că acum este o limită mai neclară între job şi casă. „Un volum mai mare de muncă, uneori poate să însemne o creştere a productivităţii, alteori nu.”, a menţionat Panaite.