- Home
- Economic
- (19.03.2020, 15:28)
- Mihai Gongoroi
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
O mare companie aeriană avertizează: Mulţi operatori nu vor supravieţui fără ajutoare de stat dacă actuala criză se prelungeşte
- Lufthansa este în discuţii cu Airbus şi Boeing pentru anularea livrării şi plăţii aeronavelor comandate
- Compania a reţinut la sol 700 de avioane şi a redus transportul de pasageri cu 95%
- IATA estimează că industria va avea nevoie de 200 de miliarde de dolari sprijin din partea statelor
Urmărește
763 afișări
O mare companie aeriană avertizează: Multe companii nu vor supravieţui fără ajutoare de stat dacă actuala criză se prelungeşte
Companiile aeriene ar putea să nu supravieţuiască actualei crize fără ajutoare de stat dacă pandemia de coronavirus se va prelungi pentru o perioadă lungă de timp, a avertizat, joi, directorul general al Lufthansa, Carsten Spohr, transmite Reuters. Spohr a mai spus că industria aviatică se va trezi într-o "lume complet diferită" după această criză.
Ca mulţi din rivalii săi, Lufthansa a tăiat masiv din zboruri, a redus programul de lucru al angajaţilor şi a suspendat acordarea de dividende planificată pentru acest an pentru a încerca să facă faţă impactului economic al crizei. Guvernele din lume au impus măsuri drastice pentru limitarea răspândirii Covid-19, ceea ce a dus la prăbuşirea noilor rezervări.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Pe 22 decembrie Revoluția ajungea la București. Ce evenimente au marcat noaptea din 21 spre 22 decembrie
-
Ucraina a executat primul asalt fără militari, doar cu drone terestre şi aeriene
-
22 decembrie 1989 - ziua fugii cu elicopterul a soţilor Ceauşescu
-
Qatarul ameninţă UE că va taia gazul. Ministrul energiei din Qatar: "Nu blufez"
"Domeniul nostru de business, şi vorbesc după 30 de ani de experienţă, este într-o situaţie extraordinară. De câteva săptămâni nimeni nu a mai dorit să zboare. Acum, aproape nimeni nu mai poate", a afirmat Carsten Spohr, CEO-ul Lufthansa.
Grupul german nu a solicitat încă credite de la stat, preferând să reducă costuri unde poate pentru a trece peste o criză care a forţat compania să reţină la sol 700 de avioane şi să reducă transportul de pasageri cu 95%.
"Vom cere statului sprijin activ atunci când va fi necesar. Încă nu este", a spus Spohr, adăugând că Lufthansa este în discuţii cu banca de dezvoltare KfW, bancă deţinută de statul german.
IATA, organizaţia ce reprezintă la nivel internaţional industria aviatică, estimează deja că industria va avea nevoie de până la 200 de miliarde de dolari sprijin din partea guvernelor naţionale.
"Cu cât această criză va dura mai mult, cu atât este mai probabil ca viitorul sectorului aerian să nu poată fi asigurat fără ajutoare de stat. (…) Această criză va transforma structural industria noastră. Dar credem că suntem bine pregătiţi şi avem experienţă în managementul de criză", a mai notat Carsten Spohr.
Lufthansa, care a pierdut jumătate din capitalizarea bursieră în acest an, ajungând să valoreze 4 miliarde de euro, este protejată de legislaţia germană împotriva preluărilor ostile, a mai spus Spohr, în răspuns la o întrebare a presei. Acţiunile companiei au crescut ulterior cu 5%.
Circa 60% din costurile companiei aeriene sunt costuri variabile – cum ar fi combustibilul – şi acestea scad natural dacă operaţiunile se reduc. Compania are 138.000 de angajaţi, mai mult de jumătate în Germania, iar Lufthansa a început discuţii cu guvernul federal pentru plata şomajului tehnic.
Şeful companiei a mai spus că poartă discuţii cu producătorii de aeronave Airbus şi Boeing în ceea ce priveşte livrarea şi plata aeronavelor comandate. "Plănuiam să primim câte un nou avion la fiecare 10 zile în acest an – acum nu mai avem nevoie de niciunul", a spus Carsten Spohr.
Lufthansa, care deţine de asemenea operatorii aerieni Swiss International, Austrian Airlines şi Brussels Airlines, a demarat o campanie de repatriere a cetăţenilor germani blocaţi în alte ţări din cauza restricţiilor de transport.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Klaus Iohannis convoacă partidele la consultări pentru formarea Guvernului. Se decid șefii de la Senat și Camera Deputaților
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Citește și: Restaurantele se închid, dar poţi comanda acasă
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Suspectul atacului de la Târgul de Crăciun din Magdeburg, Germania a fost arestat preventiv. Patru femei și un băiat au decedat iar peste 200 de persoane au fost rănite
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe