O nou firmă de ridesharing, pe piaţa românească. Yango concurează cu Uber, Bolt şi Clever/ Tarifele practicate

La două zile după ce ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc a anunţat adoptarea ordonanţei care legalizează platformele de ridesharing, o nouă firmă de transport alternativ şi-a făcut apariţia pe piaţa din România.

Urmărește
3275 afișări
Imaginea articolului O nou firmă de ridesharing, pe piaţa românească. Yango concurează cu Uber, Bolt şi Clever/ Tarifele practicate

O nou firmă de ridesharing, pe piaţa românească. Yango concurează cu Uber, Bolt şi Clever/ Tarifele practicate

Folosind propriul sistem de de cartografiere, direcţionare şi navigaţie, cei de Yango promit să reducă masiv preţurile pieţei. Mizează pe cererea mare de curse, care îi va ţine mereu ocupaţi pe şoferi şi care va acoperi astfel costurile platformei. Încep prin a percepe 0% comision, urmând să-l mărească odată cu dezvoltarea serviciului pe piaţă.

Cei de la Yango colaborează cu 55 de parteneri din România, firme de transport autorizate. Principalul lor avantaj competitiv se bazează pe tehnologia proprie. Aceştia deţin peste 100 de maşini automate.

„Compania noastră a dezvoltat o serie de tehnologii avansate care controlează automat starea maşinii şi modul de conducere a acesteia”, anunţă Andrei Voicu, Director Regional Yango.

Despre Ordonanţa de Urgenţă care a fost adoptată în şedinţa de guvern de marţi, cei de la Yango au comentat că aceasta creează un mediu legal propice pentru dezvoltarea unui astfel de business, însă desigur există loc pentru îmbunătăţiri.

Serviciul este operat de Yandex Taxi B.V., companie membră a grupului Yandex. De când a fost lansat în 2011, Yango funcţionează în 16 ţări, inclusiv Estonia, Letonia, Finlanda sau Israel.

Cât costă serviciile Yango

Costul de bază al unei curse cu Yango este de 8 lei. Aceasta este calculată pentru o distanţă de 3 km şi 7 minute. Dacă cursa este mai scurtă de atât, clientul va plăti tot 8 lei. Cursa începe să fie contorizată după trei minute de când şoferul a ajuns la punctul de pornire. Fiecare minut de aşteptare sau al cursei costă 0,3 lei, în timp ce fiecare kilometru costă 1,5 lei, iar minutele în trafic sunt calculate la 0,22 lei pe minut, potrivit Go4it.ro

În afara oraşelor, în zonele de suburbie, Yango taxează clienţii cu 2 lei pe kilometru şi cu 0,2 lei pe minut, în timp ce taxa de aşteptare este la fel: 0,3 lei pe minut.

Site-ul Yango menţionează şi posibilitaea unor costuri crescute, în funcţie de cerere sau aglomeraţie. Acesta se numeşte multiplicator de „oră de vârf” (rush hour) şi va fi dinamic, similar cu tariful dinamic de pe Uber sau Bolt.

Pe site-ul Yango sunt realizate câteva „simulări” de trasee şi costuri. O cursă Piaţa Victoriei – AFI Mall Cotroceni de 15 minute şi 4 kilometri este listată la 7,2 lei (probabil rotunjit la final la 8 lei, cursa de bază), o cursă de la Aeroportul Henri Coandă din Otopeni la Piaţa Universităţii de 42 min şi 16,5 km este listată la 36,9 lei, în timp ce o cursă de la Băneasa Shopping City la Piaţa Universităţii de 16 minute şi 9,8 km este listată la 15,2 lei. Nu este clar în ce timp al zilei sunt făcute aceste simulări.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici