În timpul ceremoniei de deschidere, ministrul malaezian al transporturilor, Loke Siew Fook, a subliniat că echipamentul avansat de aşezare a şinelor de cale ferată utilizat de China Communications Construction Company (CCCC), compania din spatele proiectului, a atins o viteză de aşezare de aproximativ 1,5 km pe zi.
Proiectul marchează pentru prima dată când o linie de cale ferată din Malaezia a adoptat standardul chinez pentru aşezarea şinelor, care este deosebit de complex şi necesită tehnologie de înalt nivel.
Potrivit inginerilor proiectului, aşezarea căilor este menţinută precisă în parte datorită sistemului de navigaţie prin satelit al Chinei, cunoscut sub numele de BeiDou, care oferă o poziţionare foarte precisă în Asia.
„Echipamentul de aşezare a şinelor poate folosi GPS sau sistemul de navigaţie BeiDou pentru a se localiza singur. Şoferul nu trebuie să controleze direcţia în timpul procesului de conducere. Precizia aşezării şenilelor este de 10 milimetri”, a spus el Xu Chao, managerul companiei. proiect de amenajare a căilor.
ECRL porneşte de la cel mai mare hub de transport din Malaezia, Port Klang, şi traversează peninsula până în statul Kelantan, din nord-estul ţării, şi face parte din proiectul de infrastructură din cadrul Iniţiativei Belt and Road (BRI).