Firma va produce într-o primă fază, în cinci variante de culoare, două modele de automobile – Oxygen, cu 2 locuri, şi Ozone, cu 4 locuri, dar vrea să dezvolte şi o autoutilitară transport marfă cu două locuri, numai bună pentru distribuţii şi livrare diverse produse în oraşe.
Maşinile au o viteză maximă de 55 – 60 km/h, fiind asigurată o autonomie de o zi întreagă în traficul din oraş, încărcarea bateriei având loc peste noapte, la fel ca un telefon mobil. Încărcarea se face la o priză de 16 amperi, uşor de instalat în garajul de acasă.
Bateriile folosite sunt cu Pb-Gel, cele mai ieftine, cu o durată de viaţă de peste 5 ani şi cu care se pot parcurge 50 – 60.000 de km, dezavantajul fiind că nu dispun de încărcare rapidă, dar producătorii intenţionează să doteze maşinile, opţional, şi cu baterii cu Litiu, care se încarcă rapid.
”Ne aşteptăm ca acest tip de maşină să modifice comportamentul de cumpărare al utilizatorilor, pentru că, până acum, toată lumea îşi cumpăra maşini destinate distanţelor lungi, dar le folosea în oraş. Maşinile noastre sunt pentru folosire în oraş, sunt mici, uşor de parcat, se strecoară lejer în trafic, încap foarte uşor în locuri imposibile. Ozone are 2,90 m lungime, iar Oxygen doar 1,9 m lungime. Costul de transport ar fi de numai 2,5-3 lei/100 km”, a precizat managerul băimărean.
Costurile maşinilor pornesc de la 13.700 de euro şi cresc în funcţie de dotări, preţul fiind subvenţionat 50%, în condiţiile în care cumpărătorul plăteşte, în realitate, doar jumătate din sumă, prin programul Eco-tichet.
Una dintre maşinile electrice GTG aflate în circulaţie, un prototip produs la Baia Mare, o foloseşte managerul firmei de doi ani, perioadă în care a testat-o, a văzut cum funcţionează, ce performanţe înregistrează, ce mai trebuie completat pentru a deveni o maşină funcţională.
”Am parcurs cu ea până acum 8.000 de km, numai în oraş. Am economisit, astfel, 960 de kg de noxe poluante care nu au ajuns în atmosferă, mai mult decât greutatea maşinii. Cum ar fi dacă jumătate din maşinile care ar circula într-un oraş ar fi electrice? Ce aer s-ar respira? Zero poluare este un alt avantaj al unei maşini electrice”, a conchis Gheorghe Mureşan.