- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Oamenii de afaceri cer autorităţilor să prezinte trimestrial stadiul proiectelor de infrastructură
Asociaţia Oamenilor de Afaceri din România (AOAR) cere autorităţilor să prezinte transparent şi cel puţin trimestrial stadiul de realizare a diferitelor proiecte de infrastructură, în principal rutieră şi feroviară, finanţate din fonduri europene, buget şi instituţii bancare internaţionale.
"AOAR îşi exprimă public dezacordul faţă de schimbările frecvente ale priorităţilor Guvernului în ceea ce priveşte marile proiecte de infrastructură de transport", se arată într-o scrisoare deschisă adresată Guvernului şi Ministerului Transporturilor.
Reprezentanţii oamenilor de afaceri dau ca exemplu în acest sens investiţia pentru realizarea unui traseu de mare viteză pe calea ferată între Viena-Budapesta-Bucureşti-Constanţa.
"Această axă feroviară ar lega cele patru oraşe cu axa feroviară Paris-Strasbourg-Stuttgard-Viena-Bratislav-Budapesta. Anunţată oficial, în şedinţa comună de guvern România-Ungaria din noiembrie 2007, ironizată şi neglijată în fapt de miniştrii care au condus Ministerul Transporturilor, această investiţie ambiţioasă cu o valoarea de circa opt miliarde de euro, a fost folosită ulterior doar ca pretext al unor declaraţii publice ale unor politicieni", afirmă sursa citată.
AOAR menţionează că, din informaţiile publice, rezultă că Ministerul Transporturilor nici nu a răspuns, timp de mai mult de doi ani, scrisorilor oficiale de intenţie primite din partea ţărilor partenere interesate.
"Apreciem că politica promovată în domeniului transporturilor, România se află în discordanţă cu evoluţiile europene. Acestea investesc şi realizează linii de transport de mare viteză, în timp ce România investeşte pentru a reduce tot mai mult viteza, (vezi timpul de parcurs Bucureşti-Braşov-Sighişoara= 6,5 ore). Cerem public Ministerului Transporturilor să întocmească un Master Plan de Transport, realizabil până în anul 2020. Planul ar urma să fie aprobat în Parlament, inclusiv cu o clauză de neschimbare a acestuia într-un interval de 10 ani, decât prin referendum naţional", se mai arată în comunicat.
În finalul scrisorii, reprezentanţii AOAR menţionează că oamenii de afaceri aşteaptă cât mai urgent răspunsuri publice din partea Ministerului Transporturilor cât şi a Guvernului pentru nerealizarea liniei de cale ferată de mare viteză, precum şi a altor lucruri de infrastructură rutieră în special autostrăzi care ar crea condiţii pentru stimularea investitorilor români şi străini în obiective de producţie.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Israelul a distrus o facilitate nucleară iraniană. Aceasta era considerată inactivă după închiderea oficială din 2003
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO