Obi România: Piaţa de bricolaj, estimată la şase miliarde lei, ar putea reveni pe plus abia în 2012

Piaţa de bricolaj din România, estimată la şase miliarde de lei anul trecut, va reveni pe creştere abia în 2012, odată cu întreg sectorul construcţiilor, estimează Obi România.

Urmărește
17 afișări

"După estimările noastre, valoarea pieţei de bricolaj în 2010 era de circa şase miliarde lei. În acest moment, 2011 nu pare să fie diferit de 2010. (...) Dacă este să vorbim despre o adevărată revigorare a consumului, în special în sectorul nostru de DIY (do-it-yourself), va trebui, probabil, să aşteptăm anul 2012", a declarat pentru MEDIAFAX Romano Quinzi, directorul general al retailerului Obi România, controlat de grupul german Tengelmann.

Afacerile companiei au crescut anul trecut faţă de 2009 datorită deschiderii a trei magazine, potrivit managerului companiei. El nu a dat alte informaţii privind vânzările de anul trecut.

Pentru 2010 Obi estima iniţial o creştere puternică, de 60%, de la 32 milioane euro în 2009, în urma deschiderii noilor unităţi.

"Anul 2010 se poate împărţi în trei perioade diferite: prima, care a durat până la sfârşitul lunii martie, a fost o perioadă grea pentru că efectele crizei începute în anul 2008 încă s-au putut simţi din plin. A doua perioadă anticipa ieşirea din criză, înregistrând o creştere semnificativă a puterii de cumpărare şi reînvierea lumii renovărilor. Din păcate, speranţele de atunci au fost înfrânte în a treia şi ultima perioadă: măsurile economice care au fost luate cu câteva luni înainte, împreună cu alţi factori, au avut şi încă mai au un efect negativ asupra consumului în general", a afirmat Quinzi.

Anul trecut compania a deschis magazine în Ploieşti, Sibiu şi Bucureşti, iar în acest an intenţionează să inaugureze 2-3 unităţi, în urma unor investiţii de 15-20 milioane euro.

"Suntem pregătiţi să investim alte 15-20 de milioane de euro, însă în acest moment propunerile noastre nu au fost încă concretizate. Sperăm însă ca în următoarele câteva săptămâni aceste proiecte să se finalizeze, astfel încât planurile noastre să devină realitate", a spus Quinzi.

Obi a intrat în România în 2008 şi are în prezent şapte magazine, dintre care două în Bucureşti şi câte o unitate în Arad, Oradea, Piteşti, Ploieşti şi Sibiu.

"În condiţiile de faţă strategia principală este consolidarea organizaţiei noastre, investiţia în resurse umane şi în modernizarea tuturor proceselor legate de business-ul nostru, şi, în acelaşi timp, în ţinerea sub control a costurilor şi a tuturor investiţiilor care nu sunt strategice", a mai spus şeful Obi România.

Principalii jucători pe piaţa de bricolaj sunt Praktiker, Dedeman, Bricostore, bauMax, Ambient, Hornbach, Obi şi Mr. Bricolage.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici