Obiectivul Germaniei de a avea 15 milioane de vehicule electrice până în 2030 este un "vis imposibil"

În urmă cu un an, Germania s-a angajat să aibă 15 milioane de vehicule electrice până în 2030, dar este probabil să nu se ajungă la acest obiectiv, potrivit experţilor care avertizează că reducerea subvenţiilor şi blocajele din producţie vor încetini vânzările.

Urmărește
1528 afișări
Imaginea articolului Obiectivul Germaniei de a avea 15 milioane de vehicule electrice până în 2030 este un "vis imposibil"

"Doar cu mult noroc, obiectivul va fi atins la jumătate", a avertizat Ferdinand Dudenhöffer, profesor la Centrul de cercetare în domeniul auto din Duisburg, care prevede doar 7,2 milioane de înmatriculări până la sfârşitul deceniului.

El şi-a bazat calculele pe impactul reducerii de către guvern a subvenţiilor pentru vehiculele electrice anunţate luna aceasta, dar industria emblematică a Germaniei se află sub presiune pe multe alte fronturi.

"Obiectivul guvernului federal de a avea 15 milioane de maşini electrice pe drumurile germane până în 2030 va fi ratat cu mult", a declarat Dudenhöffer. "Cu noua linie directoare de finanţare pentru maşinile electrice, preţurile ridicate la electricitate şi creşterea costurilor bateriilor, piaţa din Germania se va prăbuşi în următorii ani".

Visul Germaniei privind maşinile electrice este în pericol

Promisiunea privind vehiculele electrice a fost făcută de coaliţia de guvernare a ţării la sfârşitul anului 2021 şi reprezintă o parte esenţială a unei strategii de curăţare a transportului rutier, salvând în acelaşi timp industria auto dominantă a ţării de la a rămâne în urma concurenţei în timpul tranziţiei ecologice, scrie POLITICO.

Decizia UE de a interzice vânzările de autoturisme noi cu motoare cu combustie internă în întregul bloc comunitar începând cu 2035 pune o presiune suplimentară asupra trecerii la vehiculelor electrice.

Liderii industriei s-au plâns că ritmul lent de construcţie a infrastructurii de încărcare face dificilă vânzarea mai multor vehicule electrice, dar obiectivul maşinilor electrice se loveşte şi de alte obstacole: inflaţia în spirală, lipsa de componente esenţiale, concurenţa globală pentru materialele pentru baterii şi chiar vehiculele electrice subvenţionate care ajung în alte ţări ale UE.

De asemenea, creşterea preţurilor la electricitate subminează argumentul conform căruia este mai ieftin să faci să funcţioneze un vehicul electric decât o maşină care utilizează combustibili fosili.

În plus, guvernul a redus subvenţiile pentru cumpărătorii de vehicule electrice de la 6 000 EUR la 4 500 EUR pentru modelele mai ieftine de 40 000 EUR începând din ianuarie.

În linie cu restul UE, vânzările de vehicule electrice sunt în creştere, ajungând la 355 961 de unităţi în 2021, cu 83,3% mai mult decât în anul precedent, potrivit statisticilor guvernamentale. În primele nouă luni ale acestui an, Germania a înregistrat 273.101 vânzări de vehicule electrice cu baterii, în creştere cu 15% faţă de aceeaşi perioadă din 2021. Dar aceste cifre ar trebui să crească drastic dacă dimensiunea flotei se va apropia de obiectivul guvernului în şapte ani.

Germania este casa unor companii precum Mercedes-Benz, Volkswagen şi BMW şi are un sector auto care este responsabil pentru aproximativ 5% din PIB şi peste 800.000 de locuri de muncă.

Şi promisiunea fostului cancelar Angela Merkel de acum mai bine de un deceniu de a avea 1 milion de maşini nepoluante pe şosele până în 2020 a fost ratată. Din cele aproximativ 50 de milioane de autoturisme înmatriculate în Germania, doar 1,59 milioane foloseau electricitate la 1 octombrie, 840 645 fiind complet electrice, restul fiind hibride. Obiectivul pentru 2030 pare şi mai şubred.

 

Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!

Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici