Oficial SUA: CE ştia din 2011 că Volkswagen manipula emisiile. Surse UE au dezvăluit informaţiile

Comisia Europeană cunoştea din 2011 că grupul auto german Volkswagen manipula emisiile poluante, dar a ascuns situaţia, afirmă Mary Nichols, directorul Autorităţii californiene pentru mediu, precizând că situaţia a fost dezvăluită de oficiali UE unei organizaţii ecologice, care a alertat SUA.

Urmărește
3410 afișări
Imaginea articolului Oficial SUA: CE ştia din 2011 că Volkswagen manipula emisiile. Surse UE au dezvăluit informaţiile

Oficial SUA: CE ştia din 2011 că Volkswagen manipula emisiile; surse UE au dezvăluit informaţiile

Comisia Europeană ştia din anul 2011 că existau suspiciuni privind valorile emisiilor poluante ale motoarelor grupului auto Volkswagen, dezvăluie, într-un interviu acordat revistei germane WirtschaftsWoche, Mary Nichols, şeful Autorităţii californiene pentru mediu (CARB). Potrivit oficialului american, comisarul UE pentru Industrie de la acea vreme, italianul Antonio Tajani, a fost printre primii oficiali europeni informaţi despre situaţie.

"Frustraţi că la nivelul Comisiei Europene nu s-a luat nicio măsură, oficiali europeni au semnalat problemele organizaţiei ecologice Consiliul Internaţional pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation - ICCT), care a alertat autorităţile americane", precizează Mary Nichols, conform postului francez TF1.

Potrivit oficialului american, suspiciuni privind emisiile poluante există şi asupra altor producători auto, în afară de Volkswagen.

Ca reacţie, Organizaţia Consiliul Internaţional pentru Transport Curat (International Council on Clean Transportation - ICCT), aflată la originea dezvăluirilor privind Volkswagen, a comunicat vineri seară că nu a fost informată de oficiali europeni despre acest caz.

"Dacă informaţiile se confirmă, acest lucru înseamnă că fostul comisar european pentru Industrie, Antonio Tajani, şi actualul titular al portofoliului, Elzbieta Bienkowska, au ascuns faptele şi au minţit cu bună ştiinţă Parlamentul European", au reacţionat eurodeputaţii ecologişti Yannick Jadot şi Karima Delli.

Volkswagen a anunţat la sfârşitul lunii septembrie că circa 11 milioane de automobile ale grupului, la nivel mondial, sunt afectate de scandalul emisiilor poluante. Scandalul a izbucnit dupa ce Agenţia americană pentru Protecţia Mediului (EPA) a acuzat VW că a instalat sisteme speciale pe unele autoturisme diesel pentru a evita standardele federale din SUA în materie de emisii, expunând cetăţeni americani la gaze poluante. Constructorul auto german ar fi instalat un software special în calculatorul de bord al unor modele diesel Volkswagen şi Audi. Dispozitivul este programat să activeze un sistem de filtrare completă a particulelor doar în timpul testelor oficiale pentru emisii. După teste, adică în situaţiile generale de funcţionare a motorului, dispozitivul dezactivează sistemul de filtrare a particulelor, susţine Agenţia americană pentru Protecţia Mediului. Potrivit anchetei iniţiale a autorităţilor americane, 482.000 de autoturisme cu motoare diesel au încălcat standardele federale americane privind emisiile de dioxid de carbon: modelul de Volkswagen Jetta din perioada 2009-2014, modelele Beetle şi Golf, precum şi modelul Volkswagen Passat din 2014-2015 şi modelul Audi A3. Grupul Volkswagen a recunoscut instalarea dispozitivului electronic care induce în eroare sistemele de măsurare a noxelor. În Europa, probleme similare au fost semnalate şi la alte mărci ale grupului VW.

Autoritatea germană pentru transport rutier (KBA) a anunţat miercuri că va verifica emisiile a 50 de modele de maşini cu propulsie diesel, inclusiv motoare Dacia, în cadrul anchetei declanşate după dezvăluirile despre softul folosit de grupul auto Volkswagen. Autoritatea germană pentru Transport Rutier (KBA) va efectua teste de emisii în cazul a 50 de modele de maşini, de la 23 de producători auto, existând suspiciuni că nivelul declarat al noxelor este depăşit. "Verificările au fost declanşate după ce grupul auto Volkswagen a recunoscut manipularea testelor de emisii, dar şi după ce părţi terţe au indicat emisii poluante anormale", precizează KBA.

Potrivit Autorităţii germane pentru Transport Rutier, vor fi verificate modele diesel Dacia, Audi (A3, A6), BMW (seria 3, seria 5, Mini), Ford (Focus şi C-Max), Opel (Astra, Insignia, Zafira), Mercedes (C-Klasse, CLS, Sprinter, V-Klasse), Porsche (Macan), Smart (ForTwo), Volkswagen (Golf, Beetle, Passat, Touran, Polo, Golf SportsVan, Touareg, Crafter, Amarok), Alfa Romeo (Giulietta), Chevrolet (Cruze), Fiat (Panda, Ducato), Hyundai (iX35, i20), Honda (HR-V), Jeep (Cherokee), Land Rover (Evoque), Mazda (Mazda 6), Mitsubishi (ASX), Nissan (Navara), Peugeot (308), Renault (Kadjar), Toyota (Auris) şi Volvo (V60).

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici