- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Oficial UE:Taxele din transportul feroviar românesc sunt mari
Taxele din transportul feroviar românesc sunt foarte mari în comparaţie cu media europeană, traficul de călători pe piaţa locală a scăzut în ultimii ani, deşi în UE a crescut, şi este nevoie de o strategie viabilă în domeniu, a declarat şeful Direcţiei Energie şi Transport a CE, Enrico Pasquarelli.
Oficial UE:Taxele din transportul feroviar românesc sunt mari (Imagine: Mediafax Foto)
"Se impune o strategie viabilă pentru dezvoltarea transportului feroviar, însă fără o susţinere politică procesul de scădere a traficului va continua. Neconcordanţa dintre transportul feroviar şi cel rutier afectează bunul mers al transporturilor, iar România nu stă bine la capitolul acces pe calea ferată, unde taxele sunt foarte mari în comparaţie cu Europa", a declarat Pasquarelli la evenimentul "Zilele Feroviare", organizat la Bucureşti.
El a precizat că traficul de călători a scăzut în România cu 36% în ultimii şapte ani, în comparaţie cu celelalte state membre ale Uniunii Europene, care au înregistrat o creştere medie de 6,6%.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Klaus Iohannis, cel care a nesfințit Calendarul Alegerilor Prezidențiale la români, ți-a rebotezat Ignatul: Ziua Renașterii Porcilor
-
Elon Musk propune testare cognitivă pentru oficialii americani aleşi
-
Criza din Coreea de Sud: Opoziţia vrea să-l demită din funcţie şi pe preşedintele interimar. Motivul invocat
-
Biden cere Pentagonului să intensifice livrările de arme către Ucraina
Potrivit acestuia, România va cheltui mai mulţi bani decât poate primi de la UE pentru transportul feroviar, dacă nu va absorbi sumele.
Prezent la eveniment, directorul Comunităţii Companiilor Europene de Cale Ferată şi Infrastructură, Johannes Ludewig, a declarat că România se află pe ultimul loc între statele membre UE în funcţie de investiţiile în infrastructura feroviară şi că o eventuală continuare a subfinanţării va duce la "un colaps total al sistemului feroviar".
"Este o totală contradicţie între ceea ce se întâmplă în România şi ceea ce se întâmplă în Uniunea Europeană. Guvernul sprijină transportul rutier şi asta nu este politica şi strategia UE. România este într-o stare critică, iar guvernul ar trebui să spună că nu vrea să sprijine calea ferată, ci transportul rutier, pentru că asta se întâmplă", a spus Ludewig.
El a adăugat că este obligaţia guvernului să subvenţioneze costul biletelor şi că "nu e nicio surpriză că totul se prăbuşeşte, iar operatorii naţionali au adunat datorii imense", deoarece guvernul alocă prea puţini bani.
Şeful Comunităţii Companiilor Europene de Cale Ferată şi Infrastructură a mai spus că va analiza motivele pentru care "situaţia de pe calea ferată este dezastruoasă" şi că organizaţia pe care o conduce va sprijini România în dezvoltarea transportului feroviar, în vederea liberalizării pieţei.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.