- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (18.10.2012, 18:13)
- Ioan Dornescu ,
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Olandezii de la Van Oord vor construi prelungirea digului Constanţa pentru 100 de milioane de euro
Compania olandeză Van Oord Dredging and Marine Contractors a fost selectată pentru execuţia lucrărilor de prelungire a digului de larg din Portul Constanţa, contract în valoare de 420,4 milioane lei (100 milioane euro), procedura fiind însă contestată de Grup Servicii Petroliere (GSP).
Urmărește
808 afișări
Olandezii de la Van Oord vor construi prelungirea digului Constanţa pentru 100 de milioane de euro (Imagine: Adrian Popingeanu/ Arhiva Mediafax Foto)
"În şedinţa comisiei de evaluare din data de 24 septembrie 2012, oferta firmei Van Oord Dredging and Marine Constructors a fost desemnată oferta câştigătoare a procedurii de atribuire a contractului de execuţie lucrări Prelungirea Digului de Larg în portul Constanţa, cu valoarea de 420,45 milioane lei (fără TVA), echivalentul a 99,94 milioane euro şi durata de 23 de luni. În data de 5 octombrie 2012, GSP SA a depus contestaţie la CNSC împotriva raportului de atribuire", se arată într-un document guvernamental.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Rusia înarmează trupele nord-coreene cu arme de infanterie la frontiera cu Ucraina
-
Noi percheziţii în R. Moldova: Gruparea „ŞOR” oferă oamenilor bani pentru a-l vota pe Stoianoglo
-
Kemi Badenoch, noul lider al Partidului Conservator din Marea Britanie
-
Inundaţii în Spania. Premierul anunţă cea mai mare desfăşurare militară pe timp de pace. 211 morţi
Contactaţi de MEDIAFAX, reprezentanţii GSP, deţinut de omul de afaceri Gabriel Comănescu, au confirmat depunerea contestaţiei şi au precizat că au cerut efectuarea unei expertize, considerând că oferta Van Oord prezintă neconformităţi de ordin tehnic.
Termenul de realizare a lucrărilor este de 23 de luni din momentul semnării contractului de execuţie. Proiectul este cofinanţat cu fonduri europene, prin POS-T 2007-2013.
Valoarea contractului de finanţare este de 642,4 milioane lei (140 milioane euro), iar serviciile de asistenţă tehnică de supervizare au fost încredinţate companiei Royal Haskoning.
"Contractul se va încheia după adjudecarea definitivă a lucrărilor de execuţie şi încheierea contractului cu antreprenorul general", se arată în document.
Obiectivele acestui proiect sunt reducerea agitaţiei valurilor la intrarea în port şi în zona de sud a acestuia, crearea unor posibilităţi de extindere a portului la un cost mai scăzut, precum şi creşterea productivităţii operării navelor şi cheurilor.
Construcţia digului a fost întreruptă în 1992, din lipsă de fonduri.
La licitaţia organizată în 2010 au procurat documentaţia 59 companii din ţară şi străinătate, iar 11 au depus oferte. Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a declarat iniţial Mobius Bau (Germania) câştigătoarea licitaţiei, decizia fiind însă contestată de companii concurente. Lucrările au fost ulterior disputate în instanţă prin mai multe dosare.
În septembrie 2012, Mobius Bau, deţinută de Strabag (Austria), a anunţat că s-a retras din proiect, apreciind că preţul fix oferit la licitaţia câştigată în 2010, de 80,5 milioane euro, nu mai este viabil în condiţiile actuale.
Compania olandeză, controlată de familia Van Oord, a înregistrat anul trecut venituri de 1,7 miliarde de euro şi un profit de 118 milioane de euro.
Citește pe alephnews.ro: Statele Unite își întăresc prezența militară în Orientul Mijlociu. Pentagonul anunță că mai multe bombardiere și nave de război americane sunt pe drum
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Satul strămoșesc al Kamalei Harris urmărește cu mândrie alegerile SUA. Cum o numesc localnicii pe candidată
A fost prezentat tractorul produs de RURIS Craiova. Cum arată tractorul românesc, cu preţuri între 3.000 şi 5.000 de euro
Incă un gigant se clatină după ce a raportat cea mai mare pierdere din istoria de 56 de ani a companiei, Este vorba de un minus de 16,6 mld. dolari în ultimul trimestru
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Ce veste despre manechinul de 44 de ani care și-a părăsit soțul milionar pentru antrenorul personal
PROSPORT.RO
Vedeta din România pe care puțini și-o amintesc! Mama ei e disperată: fiica a renunțat la TV și a căzut pradă substanțelor interzise
CANCAN.RO
Calvar nesfârșit pentru românca întemnițată în China din 2017. ”Dacă nu ai spălat bine podeaua, nu mai ai dreptul la hrană suplimentară din banii tăi”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe