Olguţa Vasilescu: Ford va avea probleme să-şi transporte maşinile întrucât lipseşte infrastructura

Compania de automobile Ford va avea probleme să-şi transporte maşinile produse la fabrica de la Craiova, întrucât în planul Guvernului nu este programată construcţia nici unei autostrăzi şi a niciunui drum expres în perioada următoare, a declarat, duminică, senatorul PSD Lia Olguţa Vasilescu.

Urmărește
493 afișări
Imaginea articolului Olguţa Vasilescu: Ford va avea probleme să-şi transporte maşinile întrucât lipseşte infrastructura

Olguţa Vasilescu: Ford va avea probleme să-şi transporte maşinile întrucât lipseşte infrastructura (Imagine: Octav Ganea/Mediafax Foto)

Parlamentarul social-democrat a afirmat, duminică, într-o conferinţă de presă, că Guvernul Boc nu a prevăzut construcţia unei autostrăzi sau a unui drum expres în zona Craiovei, iar din această cauză fabrica Ford va avea probleme să-şi transporte maşinile produse în uzina de la Craiova.

"Conform planului Guvernului României, până în 2013 pentru execuţia de autostrăzi niciuna nu trece prin Craiova. Ba mai mult, nu avem niciun drum expres planificat pentru această zonă. Măcar de la Piteşti până la Craiova să se facă un drum expres. Din această cauză vom fi ocoliţi de acum înainte de investitorii care sunt foarte importanţi. Nu mai vorbesc de faptul că Ford va avea probleme în continuare cu străzile, ca să îşi poată transporta maşinile pe care le produce la Craiova. Practic, pe o rază de 100 de kilometri nu există nici un drum important care să fie planificat în această zonă", a declarat Lia Olguţa Vasilescu.

Ea a susţinut că, deşi ultimii doi miniştri ai Transporturilor, Radu Berceanu şi Anca Boagiu, au legătură cu judeţul Dolj, investiţiile în infrastructura din Craiova lipsesc, iar actualii guvernanţi au renunţat la proiectul "Autostrada Sudului", după ce PSD a ieşit de la guvernare, în 2009.

Grupul american Ford a devenit acţionar majoritar la Automobile Craiova în septembrie 2007, când a achiziţionat 72,4 la sutã din capitalul firmei de la statul român, pentru 57 de milioane de euro. Potrivit contractului iniţial semnat cu Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului, Ford România trebuia să ajungă într-un interval de patru ani, până în septembrie 2011, la un volum de producţie de peste 250.000 unităţi, în caz contrar compania americană urmând să plătească statului daune de până la 25% din valoarea achiziţiei Automobile Craiova.

Uzina Ford de la Craiova a produs în primele patru luni ale acestui an aproape 3.000 de unităţi din modelul de autoutilitară uşoară Transit Connect.
Constructorul auto a investit până în prezent 450 de milioane euro în operaţiunile pe care le desfăşoară la Craiova, proiect pentru care compania americană s-a angajat prin contractul de privatizare să aloce 675 milioane euro.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici