Prima pagină » Economic » ZF: de ce nu reuşesc multinaţionalele să ducă mai departe povestea unor branduri româneşti

ZF: de ce nu reuşesc multinaţionalele să ducă mai departe povestea unor branduri româneşti

Analiză ZF. De ce nu reuşesc multinaţionalele şi fondurile de investiţii să ducă mai departe povestea unor branduri româneşti cumpărate de la antreprenori locali?
ZF: de ce nu reuşesc multinaţionalele să ducă mai departe povestea unor branduri româneşti
Cristina Roşca
18 sept. 2024, 09:46, Economic

Casa Rusu, FruFru, Te-Rox Prod, Energobit şi Domo sunt doar câteva exemple de afaceri antreprenoriale româneşti care au fost vândute către grupuri străine ce anunţau planuri ambiţioase de dezvoltare, dar care nu au reuşit să le pună în aplicare. Unele businessuri au fost închise ori trecute la categoria pierderi, altele au fost răscumpărate de antreprenorii fondatori.

Sute sau, poate, chiar mii de afaceri antreprenoriale româ­neşti au fost cumpărate în ultimele trei decenii de multi­naţionale şi fonduri de investiţii care le-au achiziţionat cu scopul de a le dezvolta şi a le duce pe noi culmi.

Nu întotdeauna însă planul de acasă s-a potrivit cu cel din târg. Nu întotdeauna expansiunea a avut loc. Nu întotdeauna dezvoltarea s-a materializat.

Aşa se întâmplă că unele businessuri au fost trecute la categoria pierderi şi au devenit mici note de subsol în diverse rapoarte anuale ale unor multinaţionale.