- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorii aerieni vor putea alimenta aeronavele cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi
Companiile de transport aerian au obţinut acordul final din partea unei agenţii americane de standardizare pentru alimentarea aeronavelor cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi obţinuţi din plante necomestibile şi deşeuri organice, transmite Bloomberg.
Operatorii aerieni vor putea alimenta aeronavele cu un amestec de kerosen şi biocarburanţi (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Decizia publicată de ASTN International din SUA permite transportatorilor aviatici să utilizeze combustibili care să includă în proporţie de până la 50% biocarburanţi precum cei obţinuţi din alge şi rumeguş.
Transportatorii aerieni, care generează 2% din emisiile de dioxid de carbon la nivel mondial, vor putea astfel să reducă poluarea.
"Suntem foarte mulţumiţi să vedem aprobarea primului grup de biocarburanţi pentru aviaţie", a declarat Billy Glover, vicepreşedinte pentru mediu şi politica aviaţiei la Boeing.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Votezi cu tine sau cu un om care te minte în fiecare zi? Duminică du-te și pune ștampila pe alb!
-
Prag depăşit. Peste 150.000 de români au votat în străinătate la alegerile prezidenţiale
-
Atenţionare de călătorie în Italia din cauza unei greve în transportul feroviar
-
În Schengen, dar cu controale la graniţă. Surse bulgare: controalele la frontierele terestre vor rămâne în vigoare timp de cel puţin şase luni după aderare. Excepţie pentru graniţa Bulgaria-Grecia
Companiile de transport aerian au efectuat deja teste de zbor folosind astfel de combustibili.
Grupul Air France-KLM a operat pe 29 iunie prima cursă comercială folosind un amestec care include ulei pentru gătit.
Din septembrie, compania intenţionează să facă 200 de zboruri test, pe ruta Amsterdam-Paris.
Boeing a efectuat un zbor transatlantic cu carburant pe bază de camelină (plantă oleaginoasă).
General Electric, cel mai mare prpducător de motoare de avioane la nivel mondial, nu anticipează ca noii carboranţi să influenţeze funcţionarea motoarelor.
Uniunea Europeană vrea de anul viitor să oblige operatorii aerieni fie să reducă emisiile poluante, fie să cumpere certificate de dioxid de carbon
Între companiile care vor profita de deschiderea pieţei carburanţilor pentru aviaţie, de 139 miliarde de dolari, se află Neste Oil din Finlanda, Solazyme din SUA şi Honeywell International.
Este un moment de demarcaţie pentru industria aviatică şi producătorii de biocarburanţi, a declarat Roberto Rodriguez Labastida, analist la Bloomberg New Energy Finance.
Honeywell şi-a licenţiat tehnologia către Gap Energia SGPS din Portugalia, Rentech din SUA, ENI din Italia şi Petroleo Brasileiro din Brazilia.
Airbus estimează că, până în 2030, biocarburanţii vor reprezenta 30% din consumul său de combustibili.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
GANDUL.RO