- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.02.2015, 16:47)
- Ioan Dornescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorii din Portul Constanţa: Master Planul, bazat pe date eronate şi fără soluţii fundamentate
Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" cere consultări pentru Master Plan-ului Portului Constanţa, arătând că documentul a fost realizat fără consultarea comunităţii portuare, se bazează pe date eronate şi prezintă soluţii nefundamentate.
Urmărește
214 afișări
Operatorii din Portul Constanţa: Master Planul, bazat pe date eronate şi fără soluţii fundamentate (Imagine: Mediafax Foto)
"Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanţa (CN APMC) şi comunitatea portuară şi, prin urmare, strategiile şi soluţiile investiţionale propuse nu au avut în vedere realităţile existente la nivelul portului şi nici necesităţile reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României de la Marea Neagră. Mai mult decât atât, Organizaţia Patronală apreciază că elementele, datele şi informaţiile pe care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate şi false, iar soluţiile identificate sunt lipsite de fundamente economice, tehnice şi legale", se arată într-un comunicat al organizaţiei care reuneşte mai multe companii active în domeniul portuar.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: N-avem pe cine alege Președinte pe 24 noiembrie, dar du-te la vot și pune ștampila pe alb, pe niciunul! E singura formă să le arăți că exiști
-
Istoria alegerilor prezidenţiale din România: de la căderea comunismului la democraţia europeană
-
Gala ZF 26 de ani. Gerard Baker, bancher, jurnalist, editor global WSJ: Alegerea lui Trump în SUA reprezintă un moment transformaţional prin care ordinea mondială liberală este răsturnată. Ce înseamnă votul pentru Trump pentru Europa, pentru România şi pentru războiul din Ucraina?
-
Alegeri prezidenţiale 2024: Cine sunt cei 13 candidaţi în cursa pentru Cotroceni şi care sunt programele lor politice propuse
Pe de altă parte, varianta documentului publicată pe site-ul Agenţiei Naţionale a Protecţiei Mediului (ANPM) în decembrie nu ţine cont de premisele şi principiile de bază ce se regăsesc în varianta Master Plan-ului General de Transport al României dată publicităţii în luna martie a anului trecut, potrivit sursei citate.
În consecinţă, organizaţia spune că a formulat şi transmis observaţii Ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" (CN APMC), a solicitat clarificări şi a cerut lansarea documentului în dezbatere publică.
"Operatorul Portuar" reuneşte 34 de companii în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 salariaţi.
Compania care administrează Portul Constanţa va aloca 207,7 milioane lei în acest an pentru investiţii, cu 40% sub nivelul bugetat în 2014, potrivit proiectului BVC aferent 2015, care mai prevede venituri de 306,1 milioane lei şi un profit brut de 49 milioane lei. Comparativ, în varianta rectificată a bugetului pentru 2014, administratorul Portului Constanţa anticipa venituri de 297,1 milioane lei şi un câştig brut de 38,2 milioane lei.
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a atribuit în februarie 2014 asocierii Ernst&Young - Inros Lackner un contract de 5,02 milioane lei (1,1 milioane euro), cu TVA, pentru servicii de asistenţă în vederea elaborării unui master plan al portului Constanţa.
O primă versiune a Master Planului arată că portul are un important potenţial de dezvoltare prin investiţii, dar trebuie eliminat amestecul politic în activitatea curentă şi acordată o mai mare autonomie companiei care îl administrează, însoţite de implementarea unui management profesionist.
Traficul de mărfuri prin Portul Constanţa a totalizat 55,1 milioane de tone în 2013, din care în principal cereale (15,2 milioane de tone), minereu de fier (9,6 milioane de tone), petrol şi produse petroliere (9,2 milioane de tone), cărbune (2,9 milioane de tone), minereuri neferoase şi fier vechi (2,3 milioane de tone), seminţe oleaginoase (1,9 milioane de tone), îngrăşăminte (1,7 milioane de tone) şi cherestea (1 milion de tone).
Incluzând sateliţii Mangalia şi Midia, Portul Constanţa este al doilea ca mărime la Marea Neagră, după Novorossiysk din Rusia, şi primul din perspectiva traficului de mărfuri în container.
Citește pe alephnews.ro: Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
Citește pe www.zf.ro: Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Germania, prinsă în mijlocul unui război care riscă să arunce toată Europa în haos: Cancelarul german Olaf Scholz este presat să trimită rachete cu rază lungă de acţiune în Ucraina
Cine este antreprenoarea care a revoluţionat industria textilă cu afacerea sa? Ea a renunţat la jobul pe care il avea, pentru a se implica într-un proiect pe care îl creştea de mai multă vreme
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Vedeta din filmele pentru adulți s-a cuplat cu un milionar controversat din fotbal
PROSPORT.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe