- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.02.2015, 16:47)
- Ioan Dornescu
Operatorii din Portul Constanţa: Master Planul, bazat pe date eronate şi fără soluţii fundamentate
Organizaţia Patronală "Operatorul Portuar" cere consultări pentru Master Plan-ului Portului Constanţa, arătând că documentul a fost realizat fără consultarea comunităţii portuare, se bazează pe date eronate şi prezintă soluţii nefundamentate.
Urmărește
214 afișări
Operatorii din Portul Constanţa: Master Planul, bazat pe date eronate şi fără soluţii fundamentate (Imagine: Mediafax Foto)
"Master Planul Portului Constanţa a fost întocmit fără consultări prealabile între compania care administrează Portul Constanţa (CN APMC) şi comunitatea portuară şi, prin urmare, strategiile şi soluţiile investiţionale propuse nu au avut în vedere realităţile existente la nivelul portului şi nici necesităţile reale de dezvoltare ale celui mai mare port al României de la Marea Neagră. Mai mult decât atât, Organizaţia Patronală apreciază că elementele, datele şi informaţiile pe care consultantul le-a avut la baza întregii strategii propuse au fost eronate şi false, iar soluţiile identificate sunt lipsite de fundamente economice, tehnice şi legale", se arată într-un comunicat al organizaţiei care reuneşte mai multe companii active în domeniul portuar.
Pe de altă parte, varianta documentului publicată pe site-ul Agenţiei Naţionale a Protecţiei Mediului (ANPM) în decembrie nu ţine cont de premisele şi principiile de bază ce se regăsesc în varianta Master Plan-ului General de Transport al României dată publicităţii în luna martie a anului trecut, potrivit sursei citate.
În consecinţă, organizaţia spune că a formulat şi transmis observaţii Ministerului Transporturilor şi Companiei Naţionale "Administraţia Porturilor Maritime" (CN APMC), a solicitat clarificări şi a cerut lansarea documentului în dezbatere publică.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Cei trei suspecți arestați de poliția olandeză în cazul furtului Tezaurului Dacic vor fi reținuți pentru încă 2 săptămâni
-
A început războiul tarifelor. Administraţia Trump a lansat chiar acum tarife împotriva Chinei, Mexicului şi Canadei. Ottawa anunţă că va răspunde imediat cu o serie de contramăsuri
-
Cât dăm la aparare: MApN are zeci de contracte de achiziţie în derulare sau pregătire. Armata primeşte în 2025 un buget de 42,8 miliarde lei (8,5 miliarde euro), la care se adaugă credite de angajament, putând ajunge la 5,6% din PIB
-
David Popovici a cerut ordin de protecţie după ce un vecin a vrut să-i dea foc la maşina de 150.000 de euro
"Operatorul Portuar" reuneşte 34 de companii în cadrul cărora îşi desfăşoară activitatea peste 6.000 salariaţi.
Compania care administrează Portul Constanţa va aloca 207,7 milioane lei în acest an pentru investiţii, cu 40% sub nivelul bugetat în 2014, potrivit proiectului BVC aferent 2015, care mai prevede venituri de 306,1 milioane lei şi un profit brut de 49 milioane lei. Comparativ, în varianta rectificată a bugetului pentru 2014, administratorul Portului Constanţa anticipa venituri de 297,1 milioane lei şi un câştig brut de 38,2 milioane lei.
Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a atribuit în februarie 2014 asocierii Ernst&Young - Inros Lackner un contract de 5,02 milioane lei (1,1 milioane euro), cu TVA, pentru servicii de asistenţă în vederea elaborării unui master plan al portului Constanţa.
O primă versiune a Master Planului arată că portul are un important potenţial de dezvoltare prin investiţii, dar trebuie eliminat amestecul politic în activitatea curentă şi acordată o mai mare autonomie companiei care îl administrează, însoţite de implementarea unui management profesionist.
Traficul de mărfuri prin Portul Constanţa a totalizat 55,1 milioane de tone în 2013, din care în principal cereale (15,2 milioane de tone), minereu de fier (9,6 milioane de tone), petrol şi produse petroliere (9,2 milioane de tone), cărbune (2,9 milioane de tone), minereuri neferoase şi fier vechi (2,3 milioane de tone), seminţe oleaginoase (1,9 milioane de tone), îngrăşăminte (1,7 milioane de tone) şi cherestea (1 milion de tone).
Incluzând sateliţii Mangalia şi Midia, Portul Constanţa este al doilea ca mărime la Marea Neagră, după Novorossiysk din Rusia, şi primul din perspectiva traficului de mărfuri în container.
Citește pe alephnews.ro: La cinci ani după ce au spus „la revedere” UE, britanicii regretă amarnic Brexitul
Citește pe www.zf.ro: Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Presa olandeză: Poliţia crede că a identificat hoţii tezaurului dacic, precum şi locaţia unde s-ar afla. ”Este vorba de cel puţin trei autori”
Cine este tânăra care a preluat conducerea afacerii de sute de milioane fondată de părinţi? Businessul include şi o reţea de 80 de magazine
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
FOTO. Noua iubită a lui Bellingham e un model strălucitor, cu un trecut amoros bogat. A fost în relație cu actorul Michael B. Jordan
PROSPORT.RO
Monalisa, o femeie de afaceri de 35 de ani, a murit subit în timpul unei proceduri estetice 😲
CANCAN.RO
David Popovici a cerut ordin de PROTECȚIE după ce un vecin a vrut să-i dea foc la bolidul de 150.000 de euro!
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe