- Home
- Economic
- NEW YORK, (15.06.2014, 19:00)
- Anca Dumitrescu
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorul Etihad Airways din Abu Dhabi salvează Alitalia de la faliment
Alitalia a încheiat un parteneriat strategic cu operatorul Etihad Airways din Abu Dhabi, care va prelua o participaţie de 49% la compania italiană de transport aerian aflată în pericol de faliment pentru a doua oară în cinci ani.
Urmărește
452 afișări
Operatorul Etihad Airways din Abu Dhabi salvează Alitalia de la faliment (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Cu nicio altă alternativă viabilă, board-ul Alitalia a votat în favoarea ofertei primite din partea Etihad, care include investiţii de până la 1,25 de miliarde de euro, în următorii patru ani, relatează New York Times.
Directorul general al Alitalia, Gabriele Del Torchio, a spus în această săptămână, în Senatul italian, că propunerea companiei arabe include o investiţie iniţială de 560 de milioane de euro, în schimbul ştergerii de către creditori a unor datorii de mai multe sute de milioane de euro şi eliminării a circa 2.200 de locuri de muncă, respectiv 15% din forţa de muncă a operatorului aerian.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Crăciunul în România a evoluat de-a lungul secolelor, păstrând esența spiritualității și a tradițiilor. Ioan-Aurel Pop: „Suntem singura țară europeană care are peste 7.000 de colinde”
-
Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit prăbuşirii avionului în Kazahstan
-
Un avion de pasageri s-a prăbuşit în Kazahstan / Cel puţin 32 de persoane au supravieţuit
-
4iG, compania prin care anturajul premierului ungar Viktor Orban controlează sectoare strategice din Ungaria şi regiune, face un salt mare în industria dronelor
Negocierile cu principalele bănci creditoare ale Alitalia privind restructurarea a circa 700 de milioane de euro din datorii vor continua timp de mai multe săptămâni, a arătat Del Torchio.
Reprezentanţii Etihad au refuzat să comenteze detaliile ofertei.
Investiţiile propuse de Etihad reprezintă o salvare pentru Alitalia, care ar fi urmat să rămână fără numerar în această vară, la numai câteva luni după că a primit fonduri de salvare prin intermediul guvernului de la Roma, în valoare de 500 de milioane de euro.
Operatorul aerian italian, care are 14.000 de angajaţi, a acumultat datorii de peste 840 de milioane de euro de când a fost salvat de la faliment şi privatizat, în 2009.
Un simbol de mândrie naţională, Alitalia a fost supusă unor presiuni puternice din partea politicienilor italieni şi sindicate pentru menţinerea locurilor de muncă. Eforturile anterioare de reducere a costurilor şi de renunţare la activele care nu fac parte din operaţiunile de bază au fost afectate de creşterea costului carburanţilor şi de intensificarea concurenţei.
Pentru Etihad, o participaţie mare la Alitalia îi conferă accesul la a patra mare piaţă de transport aerian din Europa, cu oportunitatea de a atrage milioane de noi pasageri în reţeaua globală a companiei, care include deja peste 90 de destinaţii şi aeroportul internaţional din Abu Dhabi, aflat în dezvoltare rapidă.
Potrivit analiştilor, investiţia în Alitalia reprezintă cea mai îndrăzneaţă şi probabil cea mai riscantă strategie de extindere globală a Etihad.
Unele dintre investiţiile Etihad, cum ar fi o participaţie de 40% la Air Seychelles din Africa, cumpărată în 2012, au revenit rapid la soliditate financiară. Majoritatea însă au în faţă un drum lung până la redresare, aşa cum este cazul Air Berlin, la care Etihad a cumpărat o participaţie de 29% în 2011 şi care a raportat pierderi în cinci din ultimii şase ani. Air Berlin are datorii de peste 800 de milioane de euro.
Citește pe alephnews.ro: În comunism, Irina Margareta Nistor a devenit vocea libertății pentru mulți oameni. „A fost un pașaport la care nu speram să ajungem”
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
„NATO nu se poate apăra de Rusia fără SUA”, avertizează liderii alianței. Ce urmează pentru viitorul Europei
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Warren Buffett a spus cândva că o casă poate să fie un coşmar dacă ochii cumpărătorului sunt mai mari decât portofelul său. Totuşi, crede că investiţia sa de 31.500 de dolari este una dintre cele mai bune
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Omul care l-a împușcat pe Ceaușescu rupe tăcerea! Ultima dorință a dictatorului: „Nu doresc nimănui...”
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe