- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Operatorul telecom DCS şi-a bugetat investiţii de circa 10 milioane de euro în acest an
Operatorul de telecomunicaţii Digital Cable Systems (DCS) va investi circa 10 milioane de euro în acest an, destinaţia fondurilor fiind dezvoltarea serviciilor şi a reţelei, inclusiv prin achiziţii, în funcţie de oportunităţi, a declarat, luni, directorul general al DCS, Dinu Malacopol.
"În 2010, bugetul de investiţii a prevăzut fonduri de şapte milioane de euro, din care s-au cheltuit şase milioane de euro, în special în dezvoltarea reţelei, Internet şi TV digitală. În acest an, vom continua investiţiile, care vor fi acoperite în proporţie de aproximativ 50% din credite, în acest sens urmând să negociem cu diverse bănci", a precizat, la solicitarea MEDIAFAX, reprezentantul DCS.
Malacopol a afirmat, într-un comunicat remis MEDIAFAX, că a doua parte a anului 2011 va aduce primele semne ale revenirii din criza economică pentru piaţa de telecomunicaţii, după ce primul semestru va marca stabilizarea mediului economic şi adaptarea la toate măsurile implementate în 2010.
"Principalii factori care pot influenţa în mod pozitiv evoluţia pieţei sunt reprezentaţi de reluarea investiţiilor străine, a cererii de bunuri şi servicii, a angajărilor, pentru redresarea sectoarelor economice cele mai afectate. Aceste lucruri vor conduce cu siguranţă la nevoia mai mare de comunicare şi la un apetit mai mare pentru divertisment, prin urmare vor influenţa pozitiv sectorul telecom", a precizat şeful DCS.
În ceea ce priveşte evoluţia celor mai solicitate servicii/oferte, reprezentantul companiei se aşteaptă ca Internetul să-şi continue dezvoltarea, pentru că România este încă departe de saturarea pieţei. De asemenea, o evoluție pozitivă ar urma să aibă şi serviciile de TV digitală.
Pentru 2011, operatorul telecom vizează o creştere a veniturilor de minim 10% pentru serviciile de televiziune, provenită în special din produsele de televiziune digitală, o majorare a veniturilor şi clienţilor de minim 20% pentru serviciile de acces Internet, dar şi un avans de cel puţin trei ori al numărului actual de clienţi pentru telefonia fixă.
"Piaţa telecom este una relativ robustă şi a fost în acest sens mai puţin afectată decât alte domenii de framântările economice din ultimii doi ani. O reluare a creşterii se va întâmpla, probabil, cândva în al doilea semestru al anului şi asta pentru că în prima parte a anului vom avea nevoie de stabilizarea mediului economic şi ajustarea la toate măsurile implementate și actiunile din 2010", a spus Malacopol.
El a adăugat că strategia câştigătoare a ultimilor ani pe piaţa telecom a fost cea a consolidărilor şi parteneriatelor, pentru că, prin scăderea costurilor fixe pe client şi oferirea a cât mai multe servicii, operatorii de telecom au putut concura eficient. Astfel, Malacopol se aşteaptă ca această tendinţă să continue şi în intervalul 2011-2012, cu magnitudini diferenţiate.
"Nu exclud nici situaţia unor surprize de proporţii în ceea ce priveşte consolidările dar mă aştept ca majoritatea integrărilor să se încadreze într-un spectru mediu, a arătat şeful DCS.
În privinţa marjelor de profit ale operatorilor telecom în acest an, Malacopol consideră că cel mai probabil vor fi în linie cu cele din 2010, mai puţin în rarele situaţii în care, prin mişcări strategice, companiile vor reuşi să îşi reducă semnificativ costurile fixe.
Reprezentantul DCS nu exclude varianta ca preţurile pe piaţa telecom să se mai poată reduce, dar asta mai ales în funcţie de evoluţia tehnologiei şi reducerea costurilor de oferire a acestor servicii.
"Este greu sa vorbeşti pe piaţa din România despre achiziţia şi retenţia clienţilor fără să faci referire la preţul cerut pentru pachetele de servicii. Prin urmare, cu siguranţă că o componentă importantă a atragerii şi menţinerii clienţilor va fi relaţionată la bani însă, în ceea ce priveşte grupul DCS prefer să discutăm de conceptele de «valoare» şi de «pachete integrate», concepte care asigură o abordare «win-win» a clientului", a spus Malacopol.
Înfiinţat în 2005, prin fuziunea mai multor companii de cablu, grupul DCS furnizează servicii de telecomunicaţii pe piaţa autohtonă.
DCS furnizează servicii de transmisie prin cablu a programelor de televiziune, soluţii de transmisiuni date şi acces Internet, precum şi telefonie fixă, atât pe segmentul business, cât şi pe cel al clienţilor rezidenţiali, pe piaţa din România.
Din portofoliul DCS fac parte brandurile AKTA, adresat în exclusivitate consumatorilor individuali, şi Dial Telecom, dedicată segmentului business.
Dial Telecom a fost înfiinţată în 2001, ca subsidiară a Dial Telecom Cehia, fiind preluată, în 2007, de grupul Digital Cable Systems.
În 2010, afacerile grupului DCS au fost estimate la peste 34 milioane de euro, cu 15% mai mult decât în anul precedent.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO