- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Opinie Andrei Chirileasa, Ziarul Financiar: De ce nu aş mai cumpăra acţiuni Apple
Lansarea noului iPhone, primul eveniment important pentru Apple fără Steve Jobs la cârmă, nu a provocat nici pe departe emoţiile şi reverberaţiile lansărilor anterioare, fiind primit cu reticenţă chiar şi de cei mai împătimiţi fani ai mărcii care domină de aproape cinci ani piaţa telefoanelor inteligente.
Opinie Andrei Chirileasa, Ziarul Financiar: De ce nu aş mai cumpăra acţiuni Apple (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
Dezvelirea lui iPhone 4S este un prim test pe care Apple l-a picat, după retragerea lui Jobs din poziţia de CEO, la finele lunii august, iar asta s-a văzut imediat pe bursa americană, unde acţiunile au picat cu 5% imediat după conferinţa noului şef al Apple, Tim Cook. Deşi acţiunile şi-au revenit ulterior, miercuri au scăzut din nou. În schimb, acţiunile Samsung, HTC, LG sau Nokia au crescut.
Întrebarea care apare acum în mintea tuturor analiştilor este câţi dintre fanii iPhone şi ai tabletei iPad sunt de fapt fanii lui Jobs şi cât din capitalizarea actuală a Apple, de 340 de miliarde de dolari, i se datorează deja legendarului său fondator.
ULTIMELE ȘTIRI
-
FastGlioma ajută neurochirurgii în detectarea tumorilor reziduale. Cum funcționează sistemul cu Inteligență Artificială
-
Olaf Scholz şi Vladimir Putin au vorbit la telefon timp de o oră. Este prima discuţie directă din 2022
-
Macron: Europa se îndreaptă spre un război tarifar cu SUA şi China
-
Industria criptomonedelor este în extaz după victoria lui Donald Trump. Bitcoin, la noi maxime istorice
În ianuarie 2007, când a început nebunia iPhone, Apple valora 80 de miliarde de dolari. Google era de două ori mai valoroasă, iar Microsoft - de trei ori mai mare.
Ascensiunea uimitoare a Apple, care a reuşit să devină cea mai valoroasă companie din lume, în mai puţin de cinci ani de la lansarea primului iPhone, nu poate fi imaginată fără geniul de marketing al lui Jobs. El avea puterea de a vrăji o sală întreagă cu sute de jurnalişti şi de a însufleţi mii de oameni să se aşeze la cozi cu câteva zile înainte de lansarea pe piaţă a unui nou model de iPhone. Ca un adevărat predicator, a reuşit să atragă milioane de adepţi în "biserica" sa, iar acea "biserică" a crescut în primul rând pe bursă.
Citeşte continuarea opiniei lui Andrei Chirileasa pe www.zf.ro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 18:33
-
astăzi, 18:33
Iranul sprijină Libanul în negocierile de încetare a focului şi caută să pună capăt „problemelor”