- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Opinie Sorin Pâslaru, ZF: Ingineri şi avocaţi
Ca să nu mai aibă parte de nemulţumirile şoferilor care stăteau la coadă la fiecare sfârşit de săptămână la podul de la Cernavodă, ministrul infrastructurii Dan Şova a decis ca pur şi simplu să desfiinţeze această taxă în weekend.
Sorin Paslaru (Imagine: Silviu Matei/Mediafax Foto)
În weekend, adică atunci când este cel mai mare trafic spre mare şi când mamutul CNADNR aflat în directa subordonare a ministrului Şova, care are un buget de 1,3 mld. euro pe an, ar mai fi putut recupera ceva din banii pe care îi cheltuie an de an. Că îi cheltuie fără rezultate - 750 de milioane de euro plăţi făcute pe primul semestru fără urme concrete în autostrăzi finalizate - este altceva. Că are destui bani de la buget inclusiv pentru a întreţine acest pod fără taxe suplimentare, iarăşi poate fi adevărat. Dar una e să anulezi o taxă pentru că administrezi eficient banii şi nu mai ai nevoie de alţii şi alta e să o anulezi pentru că nu o poţi strânge fără inconveniente.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
-
Un comandant ucrainean, acuzat că a dezvăluit secrete militare ruşilor
-
Sorin Grindeanu anunţă că se va circula de săptămâna viitoare pe încă 32 de kilometri din Autostrada Moldovei
-
Armata israeliană susţine că a ucis un comandant al organizaţiei Jihadul Islamic Palestinian
La 13 lei taxa de pod, pentru cele două luni de vacanţă pentru care a fost anulată taxa, iulie şi august 2013, înseamnă pierderi pentru CNADNR în valoare de circa 5-6 mil. lei - zece weekenduri ori circa 40.000 de maşini care vin şi pleacă de la mare în fiecare sfârşit de săptămână rezultă 400.000 de tichete nevândute, care la 13 lei bucata înseamnă 5,2 mil. lei.
Ministrul ar fi trebuit să ceară subordonaţilor de la CNADNR găsirea unei soluţii simple de taxare la podul de la Cernavodă prin care statul să ia bani, dar fără ca maşinile să stea la coadă şi această soluţie este la îndemână.
Aşa cum în fiecare benzinărie se vând roviniete pe 10, 30 de zile sau un an, iar achiziţia acestor roviniete este verificată de către CNADNR prin camere de luat vederi pe drumurile naţionale şi pe autostrăzi, ar putea fi introdusă în sistemul de vânzare rovignete şi taxa de pod de la Cernavodă.
Citeşte continuarea materialului pe www.zf.ro
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
GANDUL.RO