- Home
- Economic
- BERLIN, (28.10.2022, 19:05)
- Mihai Draghici
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Opoziţia germană şi industria auto denunţă acordul UE privind interzicerea motoarelor cu ardere internă
Uniunea Creştin-Democrată şi Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) au denunţat, vineri, planul Uniunii Europene de a interzice fabricarea de vehicule cu motoare pe benzină, motorină sau hibride începând din 2035, în contextul acordului preliminar care va trebui confirmat de Consiliul UE.
Urmărește
5472 afișări
Negociatorii Parlamentului European şi cei ai Consiliului UE au ajuns la un acord informal privind aplicarea planului controversat propus de Comisia Europeană, care prevede interzicerea fabricării de autoturisme şi autoutilitare cu propulsie pe benzină şi motorină începând din 2035. Practic, vor fi interzise şi maşinile hibride, întrucât planul va permite doar motoarele cu emisii zero de CO2.
Ca pas intermediar în direcţia obiectivului "emisii zero", noile standarde în materie de CO2 vor impune totodată o scădere a nivelului mediu al emisiilor produse de autoturismele noi de 55% până în 2030, iar pentru camionete de 50% până în 2030. Acest acord marchează primul pas în adoptarea propunerilor legislative din cadrul pachetului "Pregătiţi pentru 55", prezentate de Comisie în iulie 2021, şi demonstrează, în perspectiva Conferinţei COP27, implementarea de către UE la nivel intern a angajamentelor sale internaţionale în domeniul climei.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Descoperirea care sfidează înțelegerea noastră asupra Universului: Ce este „timpul negativ” în fizică
-
Şedinţa de plen a Camerei Deputaţilor va fi luni, la ora 9.00. Va fi ales preşedintele Camerei
-
Scandalul taxelor. Trump ameninţă cu preluarea controlului asupra Canalului Panama
-
USR i-a transmis lui Klaus Iohannis că mandatul lui s-a încheiat. Elena Lasconi: PSD şi PNL nu au înţeles nimic din votul cetăţenilor
Planul a fost aprobat doar la nivel informal, urmând să fie necesar votul Parlamentului European, prin majoritate, şi cel al Consiliului UE, în unanimitate.
"Acordul transmite un semnal puternic industriei şi clienţilor: Europa îmbrăţişează tranziţia spre mobilitate cu emisii zero", a declarat Frans Timmermans, vicepreşedinte executiv al Comisiei Europene responsabil de aplicarea "Acordului Verde European", citat de site-ul Politico.eu. Acordul a fost salutat de Comisia Europeană şi de Preşedinţia cehă a Consiliului UE.
Pentru obţinerea acordului, oficialii din UE şi din statele membre au respins lobby-ul puternic al reprezentanţilor industriei auto germane. Acordul va conţine însă o clauză privind revizuirea acţiunilor în 2026, ţinând cont de evoluţia tehnologică şi de extinderea infrastructurii energetice pentru vehicule electrice.
Uniunea Creştin-Democrată (CDU), principalul partid de opoziţie din Germania, a contestat planul UE. "Interzicerea totală a tehnologiei motorului cu ardere internă merge prea departe. Din punctul nostru de vedere, trebuia să fie o reglementare voluntară pentru biocombustibili şi carburanţi sintetici", afirmă deputatul CDU Jens Gieseke.
Şi Asociaţia Industriei Auto din Germania (VDA) contestă planul. Hildegard Müller, preşedintele VDA, consideră că este "ignorant" din partea UE să stabilească obiective pentru anii 2030 "fără a se adapta actualelor evoluţii" la nivel de reţea de încărcare a vehiculelor electrice, de resurse energetice, tarife la electricitate şi ciclu de producţie. Iniţiativa este contestată chiar de unele organizaţii de mediu, care nu cred că producţia de vehicule electrice este mai puţin poluantă, din punctul de vedere al ciclului de fabricare şi materiilor prime, decât actualele tipuri de motoare pe combustie.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Citește pe alephnews.ro: Meta este dat în judecată pentru „traumatizarea pe viață” a moderatorilor Facebook din Kenya. Peste 140 de angajați sunt diagnosticați cu PTSD
Citește pe www.zf.ro: S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Citește pe www.zf.ro: Cum poate România să ajungă o forţă în regiune şi să lase în urmă toţi vecinii
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Jennifer Lopez dezvăluie „dificultățile” pe care le întâmpină ca părinte care are gemeni: „Vrei să dai tot ce ai mai bun pentru ei. Vrei să îi ridici”
S-a terminat cu sunatul după doctori, vânatul de programări şi aşteptatul. 2025 va fi anul revoluţiei tehnologice şi în sănătate. Ce vor putea face pacienţii în viitorul apropiat. VIDEO
Cum reuşeşte o companie din România să facă zeci de milioane de euro dintr-o resursă pe care mulţi oameni din ţara noastră o ignoră şi care sunt planurile acesteia pentru viitor
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Nicoleta Luciu, probleme cu greutatea. A ajuns de nerecunoscut. Cum arată acum, la 25 de ani după ce a câștigat Miss România
CANCAN.RO
Care este cea mai sănătoasă sare din comerț, potrivit lui Dragoș Pătraru. Majoritatea bucătarilor din Vest o folosesc
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe