- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (30.07.2013, 13:41)
- Adrian Dumitrache
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Orange a fost amendată pentru că nu şi-a informat abonaţii că pot renunţa la contracte
Autoritatea de reglementare în comunicaţii, ANCOM, a amendat Orange România cu 20.000 lei pentru că nu a comunicat abonaţilor că pot denunţa unilateral unele contracte, în termen de 14 zile lucrătoare, refuzându-le acestora dreptul de a denunţa contractele fără plata penalităţilor de reziliere.
Urmărește
25852 afișări
Orange a fost amendată pentru că nu şi-a informat abonaţii că pot renunţa la contracte (Imagine: Shutterstock)
"În urma unor sesizări primite din partea utilizatorilor cu privire la modalitatea de încheiere de către Orange România a unor contracte la distanţă, ANCOM a desfăşurat o investigaţie şi a constatat că operatorul de telefonie mobilă nu a comunicat clienţilor, înainte de a încheia prin telefon un contract pentru furnizarea serviciului de acces la internet prin intermediul unui modem stick portabil, informaţii privind data la care este considerat încheiat contractul, precum şi faptul că au dreptul să denunţe acel contract în termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii contractului sau a livrării echipamentului, fără plata vreunor penalităţi sau despăgubiri şi fără invocarea vreunui motiv, aşa cum prevede OUG 111/2011 privind comunicaţiile electronice", se arată într-un comunicat al ANCOM.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Ce înseamnă să fii președinte? Alexander Lukașenko spune că este treaba unui bărbat: „Doamne ferește să fie aleasă o femeie în Belarus”
-
Liderul nord-coreean Kim Jong Un ordonă producerea în masă a dronelor explozive
-
Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului
-
Guvernatorul Băncii Angliei îndeamnă la reconstruirea relaţiilor cu UE: Brexitul a subminat economia
Orange România este parte a grupului francez de telecomunicaţii Orange şi este cel mai mare operator local de telefonie mobilă în funcţie de cifra de afaceri şi numărul de clienţi la finele anului 2012.
Odată cu livrarea echipamentului, clienţii Orange România au primit şi semnat contractul. Ulterior activării abonamentului contractat în aceste condiţii, petenţii au solicitat rezilierea contractului fără plata penalităţilor aferente încheierii relaţiei contractuale înainte de expirarea perioadei minime contractuale.
"Orange România, considerând contractul încheiat cu abonaţii un contract scris, şi nu unul încheiat la distanţă, a respins solicitarea utilizatorilor, cerând plata în avans a taxei de abonament pentru numărul de luni rămase din contract", se mai spune în comunicat.
În urma analizării documentelor şi a convorbirilor telefonice purtate de petenţi cu reprezentanţii Orange România, ANCOM a constatat că acordul de voinţă al abonaţilor a fost obţinut la telefon, contractul fiind astfel unul încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă.
"Faptul că, în timpul convorbirilor telefonice prin care li s-a obţinut acordul pentru încheierea contractelor, petenţilor nu le-au fost comunicate informaţii cu privire la data la care este considerat încheiat contractul şi nici la dreptul lor de denunţare unilaterală, precum şi faptul că operatorul telecom nu le-a transmis nici în scris utilizatorilor informaţii privind condiţiile de exercitare a dreptului lor de denunţare unilaterală, potrivit OUG 111/2011, constituie contravenţii şi au fost sancţionate de ANCOM cu amenzi în valoare cumulată de 20.000 lei", se mai spune în comunicat.
De asemenea, autoritatea a dispus anumite măsuri pe care trebuie să le ia operatorul de telefonie mobilă, şi anume identificarea tuturor abonaţilor care au încheiat contracte în condiţii similare şi care au reclamat Orange România modalitatea de încheiere a contractului şi transmiterea către aceştia, în scris, a informaţiilor referitoare la dreptul de denunţare unilaterală, potrivit prevederilor OUG 111/2011, fapt ce le asigură astfel abonaţilor respectarea tuturor drepturilor conferite de legislaţia în vigoare.
Întrucât încheierea contractelor prin mijloace de comunicaţie la distanţă - telefon sau internet - a devenit o practică tot mai răspândită, ANCOM atrage atenţia utilizatorilor ca, în cazul în care sunt contactaţi telefonic sau prin alte mijloace electronice de operatorii telecom, să solicite informaţii detaliate despre ofertele prezentate şi să fie conştienţi de faptul că acordul exprimat telefonic sau prin intermediul internetului este suficient pentru ca un contract să fie considerat valabil încheiat, cu aceeaşi valoare juridică cu unul scris.
De asemenea, în cazul unui astfel de contract încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă, furnizorul are şi obligaţia de a transmite în scris cel puţin informaţiile care au fost prezentate şi în cursul convorbirii telefonice",
"Deşi contractul la distanţă are avantajul că nu mai necesită deplasarea la sediul sau magazinele furnizorului, el prezintă în acelaşi timp şi anumite riscuri, cum ar fi dificultatea de a înţelege şi reţine anumite informaţii prezentate în cadrul ofertei. Dacă cel contactat nu este sigur că a înţeles serviciul sau oferta prezentată, poate cere un timp de gândire sau poate solicita clarificarea unor informaţii", se precizează în comunicat.
De asemenea, ANCOM subliniază că, în cazul oricărui contract încheiat prin mijloace de comunicaţie la distanţă ce are ca obiect furnizarea de servicii de comunicaţii, utilizatorul are dreptul de a denunţa contractul, fără plata penalităţilor de reziliere anticipată sau a altor despăgubiri, într-un termen de 14 zile lucrătoare de la data încheierii acestuia sau de la data la care furnizorul transmite în scris informaţiile prevăzute de OUG 111/2011.
În ceea ce priveşte drepturile utilizatorilor de servicii de comunicaţii (telefonie, internet, televiziune), ANCOM poate interveni în situaţiile în care furnizorii încalcă drepturile de informare ale utilizatorilor, nu oferă serviciul de portabilitate a numerelor, nu includ anumite informaţii în contract sau nu respectă condiţiile de încheiere a contractelor la distanţă.
De asemenea, în anumite situaţii, autoritatea poate face demersuri pentru soluţionarea pe cale amiabilă a litigiilor dintre utilizatorii finali şi furnizorii de servicii de comunicaţii.
Citește pe alephnews.ro: Eva Longoria dezvăluie că familia ei nu mai locuiește în Statele Unite după victoria lui Trump. Unde s-a mutat actrița
Citește pe www.zf.ro: Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Citește pe www.zf.ro: Black Friday-ul care sparge toate recordurile. Cum s-a ajuns aici
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Încă o insolvenţă zguduie piaţa: Unul dintre cele mai cunoscute branduri româneşti a cedat şi a intrat în insolvenţă
Dezastru pentru un gigant din tehnologie, care concediază mii de oameni pentru a deveni competitiv într-un domeniu unde o singură companie deţine 80% din piaţa
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Adriana Bahmuțeanu, atac la adresa Mihaelei Botezatu și a lui Honorius: „Am fost sunată de Maximus, care în cele 3 zile nu…”
CANCAN.RO
Ce a pățit un pensionar de 92 de ani, după ce a angajat o menajeră ROMÂNCĂ mult mai tânără
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 10:58
Banca Naţională a României lansează monede comemorative dedicate Bisericii Stavropoleos
-
astăzi, 10:47
LIVE TEXT Războiul din Ucraina, ziua 996. Zelenski: Zece puncte ale planului intern de rezilienţă vor fi prezentate săptămâna viitoare / Noi sancţiuni împotriva Rusiei din partea UE / Biden, presat de Europa pentru a spori sprijinul pentru Ucraina înainte de încheierea mandatului