Orban: Centura de ocolire a Timişoarei va fi extinsă la patru benzi

Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a declarat, sâmbătă, la Timişoara, că centura de ocolire a oraşului va fi extinsă la patru benzi, iar lucrările vor fi finalizate în octombrie 2009, el aprobând deja indicatorii tehnico-economici.

Urmărește
20 afișări
Imaginea articolului Orban: Centura de ocolire a Timişoarei va fi extinsă la patru benzi

Orban: Centura de ocolire a Timişoarei va fi extinsă la patru benzi (Imagine: Mediafax Foto)

"Am aprobat indicatorii tehnico-economici pentru ca centura să fie extinsă la patru benzi de circulaţie, există fonduri pentru acest lucru, iar lucrarea va fi terminată cel târziu în octombrie 2009. I-am spus constructorului să lucreze şi sâmbăta şi duminica, să aducă aici cât mai multe utilaje pentru a grăbi un pic ritmul de lucru”, a spus Orban.

Potrivit acestuia, lucrările au întârziat de la semnarea contractului cu societatea Romstrade pentru că s-au schimbat câteva soluţii tehnice.

"Au fost necesare unele schimbări, s-au adoptat noi soluţii tehnice, cum ar fi introducerea unor lucrări cu piatră spartă, care iniţial erau prevăzute cu balast. Avizarea acestor soluţii a durat un pic, dar acum există toate condiţiile pentru ca lucrările să aibă un ritm normal”, a declarat Ludovic Orban, care a vizitat, sâmbătă, câteva şantiere din Timişoara.

Timişoara nu are niciun sector de centură pe care să poată fi deviat traficul de tranzit şi traficul greu. Toată circulaţia se desfăşoară prin oraş, iar în cazul maşinilor de mare tonaj sunt impuse restricţii şi sunt deviate pe bulevardele şi străzile mărginaşe.

Primele lucrări la centura de ocolire a Timişoarei au început în 2002 şi ar fi trebuit finalizate în 2004. În decembrie 2006, fostul ministru al Transporturilor, Radu Berceanu, a reziliat contractele cu fostul constructor. Acesta a executat în patru ani doar circa 40 la sută din lucrările necesare şi a blocat atragerea finanţării de la Banca Japoneză.

Costurile pentru centura de ocolire sunt de circa 15 milioane de euro. Societatea Efklidis, din Grecia, cea care a contractat lucrările, a obţinut prelungirea termenului din iulie 2005 până în iulie 2006, perioadă în care a a progresat în execuţie cu doi la sută. Constructorul nu a plătit penalizări pentru întârzieri. Contractul cu firma greacă a fost reziliat în 2006 şi s-a organizat o nouă licitaţie pentru executarea lucrării, noul constructor devenind Romstrade, care are la dispoziţie 20 de luni pentru asfaltarea celor 12,6 kilometri de autostradă.

Centura de ocolire a Timişoarei, varianta în lucru, are o lungime de 12 kilometri şi ar elimina din oraş traficul de tranzit dinspre Bucureşti spre graniţa cu Ungaria.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici