Orban s-a declarat nemulţumit de stadiul lucrărilor de construcţie a şoselei de centură a municipiului Drobeta Turnu Severin, executate de firma italiană Tirrena-Scavi.
Reprezentanţii firmei de construcţii i s-au plâns ministrului că lucrările, începute în urmă cu o lună, sunt îngerunate pentru că aproximativ 14 hectere de teren pe care este cultivată viţă-de-vie şi care aparţin lui Genică Boierică nu au fost expropriate.
O altă problemă invocată de constructor a fost aceea că în zona în care ar trebui să treacă axul şoselei se află groapa de gunoi a oraşului.
Orban le-a spus constructorilor că va lua legătura cu ministrul Agriculturii, pentru a rezolva problema terenurilor lui Boierică, însă problema gropii de gunoi aparţine autorităţilor locale.
"Centura s-a blocat în terenurile lui Genică Boierică şi în groapa de gunoi a oraşului. Autorităţile locale dau dovadă de nesimţire prin faptul că nu au mutat până acum această groapă de gunoi", a declarat Orban.
El a spus că, totuşi, lucrările la şoseaua de centură sunt în grafic, iar în cazul în care costurile vor depăşi valoarea proiectului vor mai fi alocate fonduri printr-o Ordonanţă de Guvern.
Şoseaua de centură a oraşului este construită în baza unui proiect realizat în 2002, licitaţia pentru atribuirea lucrărilor fiind câştigată de firma Tirrena Scavi.
Consorţiul italian Pizzarotti – Tirrena Scavi va moderniza tronsonul de drum naţional Drobeta Turnu Severin – Bahna şi va construi şoseaua de centură a oraşului Drobeta Turnu Severin, contractul având o valoare de 35,53 milioane de euro, exclusiv TVA, anunţa, în luna aprilie a acestui an, ministrul Transporturilor, Ludovic Orban.
Contractul este cofinanţat de Comisia Europeană prin Facilitatea ex-ISPA (26,48 milioane de euro) şi bugetul de stat.
Varianta ocolitoare va fi construită la standard de drum naţional şi are o lungime de 12,6 kilometri.
Durata de implementare a contractului este de 55 de luni pentru construcţia variantei de ocolire a oraşului Drobeta Turnu Severin (inclusiv perioada de garanţie de 24 luni).