"Sunt sigur că nu se vor schimba multe lucruri în următoarele şase până la nouă luni. Dincolo de acest termen este greu de prevăzut ce se va întâmpla, deoarece jucătorii sunt hotărâţi să revină", a declarat, James George, partener la firma de consultanţă OC&C, prezent la Summit-ul Reuters pentru Retail şi piaţa de consum.
Acţiunile retailerilor europeni au înregistrat o scădere de aproximativ 30% în ultimele 6 luni, aproape de cea a sectorului bancar european, iar estimările arată că trendul va continua, impactul crizei financiare asupra consumatoriilor fiind doar la început.
"Vom vedea o revenire substanţială a sectorului de fuziuni şi achiziţii la finalul crizei creditelor, în momentul când pieţele financiare vor considera că problema activelelor neprofitabile a fost rezolvată", a declarat Ira Kalish, director pentru economie mondială la Deloitte Research.
Ea a adăugat că primii cumpărători aşteptaţi sunt corporaţiile şi fondurile suverane de investiţii, acestea din urmă mai ales în sectorul afacerilor de mărime mică şi medie, pentru a evita controversele politice.
Retailerii prezenţi pe pieţe emergente, ca Rusia şi Europa de Est, ar putea prezenta interes pe fondul nivelului redus al preţurilor şi potenţialului ridicat de creştere.