Orice companie poate fi privatizată în doi ani. Vânzarea Poştei se poate încheia şi în octombrie 2015

Orice companie de stat va putea fi privatizată în termen de până la doi ani, schemă permisă după ce Guvernul a schimbat legislaţia privatizării societăţilor comerciale şi a stabilit, pe baza acestei reguli, un nou calendar la Poştă, care poate fi astfel vândută, cel mai târziu, în octombrie 2015.

Urmărește
511 afișări
Imaginea articolului Orice companie poate fi privatizată în doi ani. Vânzarea Poştei se poate încheia şi în octombrie 2015

Orice companie poate fi privatizată în doi ani. Vânzarea Poştei se poate încheia şi în octombrie 2015 (Imagine: Andreea Alexandru/Mediafax Foto)

Noul sistem care schimbă atât normele de privatizare a societăţilor comerciale, cât şi calendarul de privatizare a companiei Poşta Română, a fost aprobat prin hotărâre de Executiv în şedinţa de săptămâna trecută, la finalul căreia Guvernul a anunţat că a discutat doar o notă legat de situaţia Poştei, fără nicio referire la o hotărâre.

Hotărârea aprobată însă de Guvern stabileşte, mai întâi, cu un caracter general, la capitolul privind majorarea de capital social prin aport de capital privat cu atragerea unui investitor, că o ofertă de privatizare va fi valabilă 360 de zile de la data publicării anunţului de privatizare, dar că instituţia publică implicată poate decide, justificat, prelungirea termenului de valabilitate a ofertei de privatizare pentru perioade succesive ce nu pot depăşi 180 de zile fiecare şi care nu pot însuma mai mult de 360 de zile.

Este stabilit în acelaşi timp că statul va putea permite investitorului selectat să opteze ca garanţia de participare depusă în cadrul licitaţiei să constituie vărsământ parţial al capitalului social subscris. Garanţia va fi restituită dacă investitorul optează ca aceasta să constituie îndeplinirea parţial a obligaţiei de vărsământ a capitalului social subscris sau, dacă nu este exercitat această opţiune, după plata integrală a acţiunilor subscrise, inclusiv prima de emisiune.

În continuarea acestor prevederi, Guvernul a modificat calendarul de privatizare a Poştei Române şi a decis că termenul de valabilitate a ofertei de privatizare se va întinde până la 30 octombrie 2014, iar termenul-limită de depunere a ofertelor preliminare şi neangajante este 30 iunie 2014. Aceste termene pot fi însă prelungite, conform noilor reguli introduse de Guvern prin acelaşi act normativ, pentru perioade succesive ce nu pot depăşi 180 de zile fiecare şi care nu pot însuma mai mult de 360 de zile.

Dacă acest calendar va fi aplicat şi prelungit în limitele posibile, rezultă că valabilitatea ofertei de privatizare la Poşta Română va fi extinsă de la 30 octombrie 2014 cu 180 de zile, până la finele lunii aprilie 2015, şi pe urmă cu încă 180 de zile, până la sfârşitul lunii octombrie 2015, reprezentând astfel mai mult de doi ani de la momentul actual.

La finalul şedinţei de guvern de săptămâna trecută, ministrul pentru Societatea Informaţională, Dan Nica, a declarat că ofertele "ferme" pentru privatizarea companiei vor putea fi depuse până la 30 iunie 2014, dar că acest termen poate fi chiar "devansat" dacă se constată că operatorul poştal a devenit atractiv în urma reorganizării. El mai susţinea atunci că noul termen pentru privatizarea Poştei Române va fi prelungit "cu o perioadă de şase luni şi posibilitatea de încă şase luni, deci un termen de 30 iunie 2014".

La rândul său, ministrul delegat pentru Buget, Liviu Voinea, susţinea că termenul de privatizare a fost prelungit cu 180 zile.

Privatizarea Poştei a fost discutată de Guvern după ce niciun potenţial investitor nu a cumpărat caietul de sarcini pentru privatizarea Companiei Naţionale Poşta Română, până la expirarea termenului, un motiv fiind situaţia financiară a companiei, iar altul noua datorie stabilită de ANAF.

Potenţialii investitori interesaţi să participe la privatizarea Poştei au solicitat prelungirea perioadei de depunere a ofertelor neangajante, după ce ANAF a calculat, în urma unui control, noi datorii fiscale, de 107 milioane lei (25 milioane euro).

În total, compania are în prezent obligaţii fiscale de 242 milioane de lei.

Acţionarii Companiei Naţionale Poşta Română sunt Ministerul pentru Societatea Informaţională - 75% şi Fondul Proprietatea - 25%.

Poşta este cel mai mare operator de profil şi are o reţea teritorială de aproximativ 5.600 de oficii poştale.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici