Prima pagină » Economic » Profitabilitate record pentru BMW în primul trimestru, datorită cererii din China şi SUA

Profitabilitate record pentru BMW în primul trimestru, datorită cererii din China şi SUA

Bayerische Motoren Werke (BMW), cel mai mare producător de automobil de lux, a înregistrat o profitabilitate record în primul trimestru, datorită succesului unor noi modele şi cererii solide din China şi Statele Unite, transmite Bloomberg.
04 mai 2011, 11:25, Economic

Producătorul mărcilor BMW, Mini şi Rolls-Royce a anunţat miercuri că marja operaţională, reprezentând raportul dintre profitul operaţional şi vânzări, a urcat la 11,9%, de la 2,7% în aceeaşi perioadă a anului trecut. Audi a înregistrat în aceeaşi perioadă o marjă operaţională de 10,6%, iar Mercedes-Benz de 9,3%.

Creşterea economică puternică din China şi revenirea cheltuielilor de consum din SUA generează cerere solidă pentru automobilele de lux produse în Germania. În cazul BMW, vânzările Seriei 5 s-au dublat în primul trimestru, iar livrările de SUV-uri X3 au crescut cu 94%.

„BMW dă impresia că joacă într-o altă divizie în acest moment”, comentează un analist Credit Suisse Londra.

Profitul înainte de dobânzi şi taxe al BMW a crescut de peste patru ori în primul trimestru, la 1,9 miliarde euro, cu mult peste media estimărilor analiştilor contactaţi de Bloomberg, de 1,54 miliarde euro.

Volkswagen a anunţat săptămâna trecută că profitul EBIT s-a triplat în primele trei luni datorită cererii pentru marca Audi de pe piaţa chineză, în timp ce profitul operaţional al Daimler a urcat cu 71% datorită vânzărilor solide ale modelelor S-Class produse de Mercedes-Benz.

„Este un rezultat fantastic, generat în totalitate de automobile”, a arătat un analist al Royal Bank of Scotland.

Acţiunile BMW au urcat miercuri dimineaţă pe bursa de la Frankfurt cu 2,4%, înregistrând un avans de 10% de la începutul anului. La preţul actual de 64,9 euro pe acţiune, compania valorează 41,2 miliarde euro.

Profitul net a crescut de asemenea de aproape patru ori în primul trimestru, la 1,21 miliarde euro, iar veniturile au urcat cu 29%, la 16 miliarde euro. BMW anticipează vânzări de 1,5 milioane de vehicule în acest an, faţă de 1,46 milioane în 2010.