- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
(P) 15 ani de IULIUS în Timişoara – o zonă industrială transformată în lifestyle center
Povestea IULIUS în Timişoara a început acum 15 ani, atunci când se inaugura primul mall din vestul ţării şi cel mai mare din afara Capitalei.
(P) 15 ani de IULIUS în Timişoara – o zonă industrială transformată în lifestyle center
Dezvoltat în locul care găzduia antene montate încă din anii '40 şi rămas nevalorificat la începutul anilor 2000, Iulius Mall a revitalizat urban o zonă cu un caracter industrial într-un lifestyle center occidental, printr-o investiţie ce depăşeşte 442 de milioane de euro. Mall-ul a devenit acum un ansamblu mixt, păstrându-şi caracterul de unicitate în regiune şi cu un impact şi mai mare de dezvoltare.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Moşteanu: USR nu va vota guvernul Ciolacu 2
-
Promisiuni: Guvernul Ciolacu 2 vrea să majoreze contribuţia la Pilonul II de pensii private de la 4,75% la 6% în patru ani şi să majoreze suma deductibilă pentru Pilonul III
-
Ciolacu, după ce a fost desemnat premier: Românii au nevoie de stabilitate
În 2005, Iulius Mall Timişoara avea o suprafaţă de 31.000 mp, iar în 2009 a fost extins până la 73.000 mp. În prezent, suprafaţa de retail depăşeşte 120.000 mp, de patru ori mai mare decât cea iniţială. Şi asta pentru că mall-ul este integrat în prima investiţie mixtă din regiune, completat cu un parc, clădiri de birouri, noi concepte de entertainment, toate puse în legătură cu centrul oraşului şi deschise către comunitate. „Pe 22 octombrie am marcat 15 ani de prezenţă în Timişoara. Îmi amintesc şi acum emoţia inaugurării, surprinderea de pe feţele oamenilor, mândria de a fi parte dintr-o premieră. Ştiam că Iulius Mall va fi apreciat, iar timpul ne-a demonstrat că este mai mult decât atât, este un brand care se identifică cu noţiunea de shopping şi petrecere a timpului liber, un nume care înglobează întocmai acele experienţe care ne fac fericiţi şi care ne aduc împreună”, a spus Anuţa Pop, director general Iulius Mall Timişoara.
450 de magazine în cel mai mare spaţiu de retail din afara Capitalei
De 15 ani, IULIUS este un obiectiv urban al Timişoarei, cu un rol activ nu doar la nivel economic, ci şi social. În prezent, Iulius Town este echivalent cu cea mai mare suprafaţă de shopping din afara Capitalei, de 120.000 mp, în care expun peste 450 de magazine şi se reunesc cele mai noi concepte de retail din Europa. Este destinaţia preferată pentru timpul liber, cu cea mai mare diversitate de cafenele şi restaurante tematice, concepte cinema în premieră regională şi cel mai mare fitness center din ţară. La acestea se adaugă centrul de evenimente premium şi toate serviciile care uşurează viaţa şi favorizează economia de timp.
Din perspectivă economică, Iulius Town a definit polul de business regional, realizând infrastructura office necesară pentru a susţine Timişoara în dezvoltarea atractivităţii investiţionale. Cele trei clădiri de birouri clasa A operaţionale, cu o suprafaţă de 50.000 mp, au generat noi oportunităţi pentru companii şi crearea a numeroase locuri de muncă pentru talentele locale. În mai puţin de trei ani, aici s-a format o comunitate dinamică de peste 30 de companii şi peste 5.000 de persoane care pun lumea în mişcare prin tehnologiile create.
38 de milioane de euro – aport economic direct
Impactul direct al IULIUS la nivel economic depăşeşte 38 de milioane de euro în Timişoara. Suma reprezintă peste 25 de milioane de euro contribuţii virate până acum şi alte 13 milioane de euro investiţi în modernizarea străzilor din proximitate, pasajul auto subteran care traversează proiectul şi o clădire de utilitate publică, funcţiuni care au fost donate municipalităţii. La acestea se vor adăuga contribuţiile estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe clădiri.
La capitolul investiţii care deservesc publicul larg se încadrează şi cele 40,7 milioane de euro alocate realizării de spaţii de parcare supraetajate şi subterane, numărul locurilor disponibile depăşind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spaţii pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.
„8.000 de angajaţi lucrează în Iulius Town, în componentele office şi retail, peste 16 milioane de persoane ne vizitează anual, zeci de mii de oameni îşi petrec weekend-ul în parc. Acestea sunt cifrele care ne bucură şi ne impulsionează. Acestea sunt cifrele care dau viaţă proiectului”, a adăugat Anuţa Pop.
Infuzie de natură, în centrul oraşului
Despre impactul în comunitate vorbeşte şi Iulius Gardens, cel mai nou parc al Timişoarei, care aduce natura acolo unde îi este locul, printre oameni. O investiţie de peste 8,7 milioane de euro, parcul este piesa centrală din mozaicul de regenerare urbană, fiind deopotrivă element de conexiune cu centrul oraşului, scenă culturală şi spaţiu de interacţiune socială. „Iulius Town s-a armonizat atât de uşor şi natural cu oraşul încât, uneori, e greu să-ţi aminteşi cum era înainte”, mai spune directorul general Iulius Mall Timişoara. Rolul Iulius Gardens a fost cu atât mai vizibil în această vară cu restricţii, când a fost scena pe care s-au mutat evenimentele din oraş, oferind acces publicului larg la experienţe cultural – artistice multiple, în aer liber. Tot împreună, timişorenii şi Iulius Town deţin recordul mondial Guinness World Records® pentru „Cele mai multe lumini LED aprinse simultan”, după ce anul trecut, la inaugurare, au aprins 7.235 de brăţări.
Prin dezvoltarea sa în Timişoara, IULIUS îşi continuă misiunea asumată acum 15 ani, de a fi relevanţi pentru comunitate şi parte activă în dezvoltarea sa.
Pentru cele mai importante ştiri ale zilei, transmise în timp real şi prezentate echidistant, daţi LIKE paginii noastre de Facebook!
Urmărește Mediafax pe Instagram ca să vezi imagini spectaculoase și povești din toată lumea!
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.