(P) ProCredit Bank implementeaza conceptul “fara numerar” la ghiseu

ProCredit Bank, parte a Grupului ProCredit de banci specializate si dedicate sectorului IMM, cu operatiuni in Europa de Est si de Sud-Est, anunta ca incepand din luna iulie a implementat urmatorul pas in directia eliminarii numerarului de la ghiseele sucursalelor si agentiilor sale si ofera acum clientilor posibilitatea de a retrage inclusiv Euro de la ATM-urile proprii din zonele 24/7.

Urmărește
3551 afișări
Imaginea articolului (P) ProCredit Bank implementeaza conceptul “fara numerar” la ghiseu

(P) ProCredit Bank implementeaza conceptul “fara numerar” la ghiseu

Banca marcheaza astfel un trend care avanseaza rapid si in Romania in ultimii ani. Numerarul pierde din ce in ce mai mult teren in societatea noastra. Pentru ca este mult mai convenabil si mai rapid, majoritatea prefera sa plateasca cu cardul sau prin transfer bancar, la POS-uri contactless pe care comerciantii le pun la dispozitia clientilor. Tranzactiile fara numerar au surclasat astfel metodele traditionale de plata si acest lucru este vizibil in majoritatea tarilor din Europa. Mai mult, in tarile nordice, comerciantii afiseaza la intrarea in magazine semnul “fara numerar” si practic nu mai accepta plati cu numerar din partea clientilor.

Ca si restul europenilor, romanii din zona urbana folosesc din ce in ce mai putin numerar. In special in orasele mari, tehnologizarea este intr-o continua expansiune, iar pentru noua generatie numerarul a devenit un “bun” rar intalnit. Majoritatea comerciantilor pun la dispozitia clientilor POS-uri contactless pentru plata. In 2015 numarul tranzactiilor la POS cu carduri Visa a crescut cu 22%. Mai mult, intre 2009 si 2014, numarul platilor cu carduri de credit si carduri de debit a crescut cu mai mult de 250%, iar parcul de terminale POS s-a majorat cu mai mult de 50%, de la 380.000 la 520.000 (Sursa: BNR, Analiza PCA, 2014). Acest trend catre digitalizare si tehnologizare ofera beneficii sub aspectul eficientizarii atat comerciantilor, cat si bancilor.

Intrucat ProCredit Bank incearca sa se adapteze constant acestui mediu in continua schimbare, conceptul de sucursala a bancii s-a transformat in mod semnificativ. Incepand cu aceasta luna, toate agentiile si sucursalele bancii opereaza fara numerar la ghiseu iar consilierii clienti pot aloca astfel mai mult timp discutiilor cu clientii si consilierii acestora cu privire la serviciile si produsele cele mai potrivite pentru nevoile lor.

Tranzactiile cu numerar se pot efectua la terminalele instalate in zonele 24/7 pe care clientii le pot accesa in orice moment, independent de programul standard de lucru al sucursalei. Clientii pot acum depune si retrage de la ATM-urile ProCredit Bank inclusiv Euro, ceea ce constituie un avantaj in special pentru cei care calatoresc in afara tarii.

Pe langa transformarea si schimbarea rolului sucursalelor , ProCredit Bank face si alti pasi importanti in directia oferirii de solutii non-cash clientilor sai, obiectivul fiind acela de a implementa si dezvolta conceptul de direct banking. Banca isi propune sa ofere clientilor sai posibilitatea de a efectua operatiuni online, prin E-banking, prin intermediul telefonului si computerului si utilizand cardul pentru plati. “Majoritatea clientilor apreciaza mai mult o aplicatie de mobile banking practica si functionala decat disponibilitatea numerarului” afirma Ionut Cornian, Sef Departament Clienti Persoane Fizice la ProCredit Bank. Solutiile digitale care inlocuiesc progresiv tranzactiile cu numerar vor face din banking o activitate mult mai simpla si mai intuitiva pentru clienti.
“Reducerea operatiunilor cu numerar este un trend pe care toate bancile trebuie sa il sustina”, continua domnul Cornian.  “Pentru ca suntem o institutie agila, ne propunem sa fim printre pionieri in ceea ce priveste adoptarea si implementarea acestor schimbari”,

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici