- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (04.04.2017, 18:11)
- Departamentul Economic
Parlamentul European aduce acuzaţii GRAVE: Comisia Europeană ştia de 10 ani că emisiile maşinilor diesel depăşeau normele
Comisia Europeană şi statele membre au ştiut de peste 10 ani despre faptul că emisiile de oxid de azot ale maşinilor diesel erau mai mari în condiţii de trafic faţă de testele de laborator, dar nu au făcut nimic pentru a proteja sănătatea publică, au stabilit deputaţii europeni.
Urmărește
3845 afișări
Parlamentul European: Comisia Europeană ştia de 10 ani că emisiile maşinilor diesel depăşeau normele
Cumpărătorii afectaţi de acest scandal, recomandă deputaţii, ar trebui să primească compensaţii financiare din partea constructorilor de automobile implicaţi.
După izbucnirea scandalului privind emisiile în septembrie 2015, Comisia a aşteptat ca statele membre să efectueze investigaţii şi nu a cerut pentru nicio altă acţiune, iar statele membre nu au penalizat producătorii auto şi nici nu au cerut retragerea maşinilor în discuţie, se arată în comunicatul Parlamentului European.
Comisia Europeană şi autorităţile europene trebuie să îmbunătăţească rapid sistemul de testare şi verificare pentru maşinile noi pe drumurile europene, spun deputaţii în recomandările votate marţi.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Lasconi anunţă o întâlnire cu Nicuşor Dan: Nu văd cum aş putea să mă răzgândesc
-
Vladimir Ciorbă, patronul Nordis, reacţie la implicarea sa în reţinerea primarului din Sinaia/ „Încă din vara anului trecut am depus numeroase sesizări către DNA şi alte organe competente"
-
Daniel David: Avem o problemă foarte mare cu numărul de profesori
Într-un vot separat, deputaţii au modificat şi regulile UE privind ”aprobarea modelului” care să facă testele de mediu şi de siguranţă mai independente, cu o supraveghere mai strictă a maşinilor aflate în circulaţie.
Recomandările nelegislative pentru Comisie şi Consiliu se bazează pe raportul final al comisiei de anchetă privind măsurarea emisiilor în sectorul auto.
Deputaţii au recomandat ca toate activităţile privind redactarea legislaţiei în domeniul calităţii aerului şi emisiilor să se afle în portofoliul unui singur comisar şi unei singure direcţii generale, pentru a îmbunătăţi supravegherea.
Într-un vot separat, Parlamentul a aprobat modificările la propunerea legislativă a Comisiei privind aprobarea modelelor auto pentru a îmbunătăţi controlul activităţii centrelor de testare şi a autorităţilor naţionale care aprobă punerea pe piaţă a modelelor auto. Verificarea maşinilor aflate deja în circulaţie ar trebui întărită, iar Comisia ar trebui să aibă mai multă putere de supraveghere asupra activităţii autorităţilor naţionale, iar în unele cazuri ar trebui să poată să testeze direct maşinile.
Statele membre ar trebui să testeze în fiecare an cel puţin 20% din modelele auto puse pe piaţă în statul lor în anul anterior, iar Comisia să aplice producătorilor auto care falsifică rezultatele testelor amenzi de 30.000 euro pentru fiecare maşină, se arată în text. Veniturile din aceste amenzi ar trebui utilizate pentru supravegherea pieţei, pentru recompensarea clienţilor afectaţi sau pentru protecţia mediului.
Propunerea privind aprobarea modelelor auto a fost trimisă înapoi comisiei pentru piaţă internă, în vederea începerii negocierilor interinstituţionale. Consiliul trebuie să adopte poziţia sa comună asupra dosarului înainte de începerea negocierilor.
Citeşte şi: SCANDALUL EMISIILOR poluante: Autorităţile din Franţa nu au găsit nicio dovadă de fraudă la Opel
Citeşte şi: SCANDALUL emisiilor poluante: Grupul Volkswagen pledează vinovat în SUA, în cadrul acordului de 4,3 miliarde de dolari
Citeşte şi: Liberation: Renault a utilizat sisteme de modificare a emisiilor poluante în timpul testelor. Renault neagă acuzaţiile
Citeşte şi: Ţări ale Uniunii Europene, inclusiv România, criticate de Parlamentul European în cazul emisiilor auto poluante -surse Reuters
Citeşte şi: Anchetă în Luxemburg privind manipularea de către Volkswagen a testelor emisiilor poluante
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Citește pe www.zf.ro: Unul dintre cele mai vechi business-uri din lume. În România, companiile se bat să câştige loc
Citește și: SCANDALUL EMISIILOR poluante: Autorităţile din Franţa nu au găsit nicio dovadă de fraudă la Opel
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:54
Live text Războiul din Ucraina, ziua 1065. Pentagonul confirmă că suspendarea ajutorului extern de către Trump nu afectează sprijinul militar pentru Ucraina / Şeful NATO cere SUA să continue înarmarea Ucrainei şi promite sprijin financiar european / Zelenski: „Trump trebuie să iasă victorios în încheierea războiului din Ucraina”
-
ieri, 22:44
Imaginile din satelit arată construcţii militare israeliene în zona demilitarizată de lângă Siria