- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (13.03.2017, 16:27)
- Dan Straut
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Patronatele din transporturi ameninţă cu proteste dacă plafonarea tarifelor RCA nu va fi prelungită
Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI – solicită Guvernului emiterea unei Hotărâri pentru extinderea plafonării la tarifele asigurărilor de răspundere civilă auto (RCA) „cel puţin până la data de 31 decembrie 2017”, se arată într-un comunicat transmis luni.
Urmărește
924 afișări
Patronatele din transporturi ameninţă cu proteste dacă plafonarea tarifelor RCA nu va fi prelungită (Imagine: Arhiva Mediafax Foto/ AFP)
„Cele mai importante prevederi ale OUG 54/2016, precum stabilirea unui tarif de referinţă sau decontarea directă nu sunt aplicate de nicio firmă de asigurări, iar noua lege RCA se află încă pe traseul de aprobare şi nu va intra în vigoare până la data de 19 mai 2017, atunci când va expira perioada celor 6 luni de plafonare a tarifelor RCA”, argumentează transportatorii.
Potrivit datelor Autorităţii de Supraveghere Financiară (ASF), piaţa asigurărilor auto obligatorii a crescut şi în trimestrul patru al anului 2016, în condiţiile în care tarifele RCA au fost plafonate, continuând trendul ascendent din ultimii 5 ani. Astfel, volumul total al primelor brute subscrise pe segmentul RCA a atins în anul 2016 un total de 4,03 miliarde lei, în creştere cu 30% faţă de anul precedent.
ULTIMELE ȘTIRI
-
LIVE UPDATE. Alegeri în SUA. Americanii își votează astăzi noul Președinte. Kamala Harris și Donald Trump duc o luptă strânsă pentru Casa Albă și Congres
-
Rusia a distrus viitorul Ucrainei. Câţi micuţi a ucis războiul început pe 24 februarie 2022
-
PNL s-a retras de la audierea Roxanei Mînzatu în Parlament
-
Acest lucru l-ar putea îngenunchea cu adevărat pe Putin. Veniturile guvernului din petrol s-au prăbuşit: scădere cu 29%
„În lipsa unor măsuri concrete din partea Guvernului, Parlamentului, ASF şi Consiliului Concurenţei, după data de 19 mai 2017, firmele de asigurare vor reveni la tarifele practicate înainte de plafonare, tarife netransparente în care erau incluse toate costurile de operare ale firmelor de asigurări, deşi aceste firme au mai multe linii de business”.
În opinia patronatelor, „Guvernul poate limita tarifele RCA conform Legii Concurenţei 21/1996, modificată şi completată în 2016, unde la art. 4, alineatul 3, este prevăzut că pentru sectoare economice determinate şi în împrejurări excepţionale (situaţii de criză, dezechilibru major între cerere şi ofertă şi disfuncţionalitate evidentă a pieţei) Guvernul poate dispune măsuri cu caracter temporar pentru combaterea creşterii excesive a preţurilor sau chiar blocarea acestora”. Asemenea măsuri „pot fi adoptate prin hotărâre pentru o perioadă de 6 luni, care poate fi prelungită succesiv pentru durate de câte cel mult 3 luni, cât timp persistă împrejurările care au determinat adoptarea respectivei hotărâri”.
Patronatele estimează că industria transporturilor rutiere reprezintă 5% din Produsul Intern Brut (PIB) prin cele peste 35.000 de firme active de transport mărfuri şi persoane, care operează aproape 200.000 de autovehicule licenţiate de transport marfă de peste 3,5t şi de transport persoane de peste 1+8 locuri, angajând peste 400.000 de lucrători. „Aceste firme generează venituri importante la bugetul statului, prin plata accizelor, TVA, impozit pe profit sau venit şi contribuţii sociale”. Totodată, industria de transport rutier „asigură buna funcţionare a întregii economii, în condiţiile în care 85% din transportul de bunuri din România se realizează pe cale rutieră”.
Potrivit organizaţiilor patronale, revenirea la un tarif RCA minim pentru un autocamion sau autocar de 5.000 de euro la clasa B0 „ar însemna condamnarea la faliment a întregii industrii de transport rutier”.
„Studiile unor prestigioase firme de consultanţă arată că dacă în 2014, când RCA B0 pentru camioane era 1.000 de euro, industria transporturilor rutiere a avut o profitabilitatea medie de 1,8%, în 2016 majorarea la 5.000 euro a RCA B0 pentru camioane, a împins industria transporturilor rutiere în pierdere, în condiţiile în care nu există RCA/Carte Verde în nicio ţară UE la valori de 5.000 euro sau chiar peste, aşa cum promit asigurătorii din România, o creştere treptată cu explozie de tarif la finalul anului în decembrie 2017”, precizează reprezentanţii transportatorilor.
Patronatele din transporturile rutiere – UNTRR, FORT, APTE 2002, APULUM, ARTRI – avertizează că dacă nu se va proceda la extinderea perioadei de plafonare tarifelor RCA cel puţin până la data de 31 decembrie 2017, timp în care să fie aprobat un nou cadru legislativ pentru funcţionarea optimă a pieţei asigurărilor, „vor fi reluate protestele la nivel naţional”.
Citeşte şi: Reprezentanţii transportatorilor le sugerează asigurătorilor de RCA să părăsească România
Citeşte şi: Uniunea Societăţilor de Asigurare sesizează Comisia Europeană pentru plafonarea tarifelor RCA, existând posibilitatea ca România să fie sancţionată
Citește pe alephnews.ro: Ce ar însemna o președinție Trump pentru războaiele globale și securitatea europeană? Ucraina și Israel sunt principalele subiecte
Citește pe www.zf.ro: Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
FBI, ODNI și CISA au emis un avertisment comun despre operațiunile Rusiei menite să submineze încrederea în alegerile americane
Dezastru în industria auto: Producătorul german de piese auto Schaeffler a anunţat că dă afară 4.700 de persoane. În septembrie, gigantul german a trimis înştiinţări de şomaj tehnic angajaţilor de la fabrica din Braşov
Se adună nori de criză. Un uriaş magazin din China, pe care unul dintre cei mai bogaţi oameni din lume a vrut să îl umple ochi cu haine, genţi şi pantofi de milioane de euro, acum stă gol şi abandonat. Să fie acesta primul semn că şi în buzunarele bogaţilor a început să bată vântul?
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cum e ca socru Ion Țiriac! Sorana Cîrstea, iubita fiului său, a dezvăluit latura mai puțin ştiută a magnatului
PROSPORT.RO
Ce s-a descoperit la autopsia femeii care a murit în fața spitalului din Slatina. Rudele acuză medicii de malpraxis
CANCAN.RO
Aparatul de bucătărie pe care OBLIGATORIU trebuie să îl deconectați peste noapte pentru a evita un incendiu
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe