Patru companii străine şi un consorţiu românesc vor să modernizeze DN 18, pentru 803 mil. lei

Companiile Strabag (Austria), Shapir (Israel), Aktor şi Mochlos (ambele din Grecia) şi asocierea formată din firmele româneşti Spedition UMB şi Tehnostrade au depus oferte pentru reabilitarea DN 18 Baia Mare - Iacobeni, în lungime de aproape 200 km, proiect estimat la 802,7 milioane lei, fără TVA.

Urmărește
26 afișări

Astfel, pentru reabilitarea tronsonului Baia Mare - Sighetul Marmaţiei, km 3+522 - km 62+234, s-au înscris Shapir, Aktor şi Strabag. Lucrările sunt estimate la 200,7 milioane lei.

Cele trei companii au depus oferte şi pentru contractul de reabilitarea a segmentului Sighetul Marmaţiei - Moisei, km 62+234 - km 131+627, estimat la 232,4 milioane lei. Aceste lucrări au atras şi alţi doi ofertanţi, consorţiul Spedition UMB-Tehnostrade (firme controlate de omul de afaceri Dorin Umbrărescu) şi Mochlos.

Pentru modernizarea celui de-al treilea tronson, Moisei - Iacobeni, km 131+627- km 220+088, concurează Shapir, Aktor şi Strabag, contractul având o valoare estimată de 369,4 milioane lei.

Sumele nu includ TVA.

Lucrările vor dura 24 luni, la care se adaugă 24 de luni perioada de garanţie. Proiectul este finanţat de către Banca Europeană de Investiţii şi de Guvern.

Toate companiile ofertante au avut, în ultimii ani, lucrări de drumuri în România.

Strabag a efectuat în România, anul trecut, lucrări de 165,5 miloane de euro. Grupul austriac a câştigat anul trecut două contracte din partea Companiei de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, în valoare de 220 milioane euro, respectiv 89 de milioane euro, ambele în parteneriat cu firme româneşti. Strabag are pe plan local peste 1.200 de angajaţi.

Grupul Shapir a derulat mai multe proiecte de infrastructură în România, în ultimii ani, inclusiv pentru reabilitarea unui segment al DN 1.

Şi Aktor a primit mai multe lucrări în România, participând de exemplu la lărgirea la patru benzi a unui tronson din centura Capitalei. De asemenea, Aktor a câştigat anul trecut, împreună cu grupul francez Vinci, construcţia în concesiune a tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov, însă consorţiul a renunţat la contract.

Totodată, atât Mochlos cât şi Spedition UMB şi Tehnostrade au licitat pentru diverse proiecte în România, câştigând unele dintre acestea. Cel mai recent exemplu este, în cazul firmelor controlate de Umbrărescu, câştigarea unui contract pentru construcţia a 10 km ai tronsonului de autostradă Timişoara-Lugoj, în partaneriat cu o firmă din Italia.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici