PDL: Trimiterea privatizării CFR Marfă în CSAT arată că Ponta nu area să îşi asume responsabilitatea

PDL susţine că Victor Ponta amână deliberat privatizarea CFR Marfă şi că Guvernul are serioase temeri privind corectitudinea vânzării companiei, partidul cerând premierului să finalizeze vânzarea acesteia în timpul interimatului său şi să nu paseze problema instituţiilor care nu au responsabilităţi.

Urmărește
245 afișări
Imaginea articolului PDL: Trimiterea privatizării CFR Marfă în CSAT arată că Ponta nu area să îşi asume responsabilitatea

PDL: Trimiterea privatizării CFR Marfă în CSAT arată că Ponta nu vrea să îşi asume responsabilitatea (Imagine: Ciprian Sterian/ Mediafax Foto)

"PDL îi cere ministrului interimar Victor Ponta să îşi asume privatizarea CFR Marfă. Partidul Democrat Liberal consideră că Victor Ponta amână în mod deliberat finalizarea procesului de privatizare a CFR Marfă, astfel încât acest proces să nu se încheie în timpul interimatului său la Ministerul Transporturilor. Atitudinea de astăzi a lui Victor Ponta demonstrează că însuşi Guvernul USL are serioase temeri privind corectitudinea vânzării CFR Marfă şi recurge la tertipuri pentru amânarea finalizării acestui proces de privatizare. Dacă privatizarea CFR Marfă ar fi fost deasupra oricărei îndoieli, în mod sigur o persoană ca Victor Ponta, obsedată de imagine, s-ar fi grăbit să şi-o asume în totalitate, ca pe o mare realizare a mandatului său de ministru interimar al Transporturilor", se arată într-un comunicat PDL remis agenţiei MEDIAFAX.

Potrivit PDL, trimiterea HG privind contractul de privatizare a CFR Marfă către CSAT şi introducerea condiţiei privind avizul de concurenţă, deşi preşedintele Consiliului Concurenţei a afirmat că acesta va fi dat după semnarea contractului, sunt "dovezi clare că Victor Ponta nu doreşte să îşi asume responsabilitatea directă a acestei privatizări".

"PDL constată că proiectul de HG aduce cu sine o serie de surprize. Astfel, numărul total de acţiuni care fac obiectul vânzării, precum şi preţul pe acţiune vor fi determinate la data finalizării tranzacţiei. Cu alte cuvinte, nici nu ştim ce vindem, nici cumpărătorul nu ştie ce cumpără, dar cu toate acestea avem un preţ clar: 904.980.000 lei, aproximativ 202 milioane Euro. Din acest HG lipseşte în schimb suma asumată de cumpărator pentru investiţii, în condiţiile în care fostul ministru vorbea de o tranzacţie de 400 milioane de euro, din care 200 milioane de euro investitii. Nu exista nicio obligatie de acest fel prevazuta in HG si deci nici în contract. PDL îi solicită lui Victor Ponta să îşi asume privatizarea CFR Marfă, sa finalizeze vânzarea acesteia în timpul interimatului său şi să nu paseze problema instituţiilor care nu au responsabilităţi în domeniu", se mai arată în comunicat.

Contractul de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.

El a insistat că acest contract va fi semnat doar după avizul CSAT şi când jurnaliştii au atenţionat că, potrivit caietului de sarcini, docuemntul ar trebui semnat după cinci zile de la aprobarea Guvernului.

Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici