- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (24.07.2013, 18:12)
- Cristian Fierbinteanu
PDL: Trimiterea privatizării CFR Marfă în CSAT arată că Ponta nu area să îşi asume responsabilitatea
PDL susţine că Victor Ponta amână deliberat privatizarea CFR Marfă şi că Guvernul are serioase temeri privind corectitudinea vânzării companiei, partidul cerând premierului să finalizeze vânzarea acesteia în timpul interimatului său şi să nu paseze problema instituţiilor care nu au responsabilităţi.
Urmărește
245 afișări
PDL: Trimiterea privatizării CFR Marfă în CSAT arată că Ponta nu vrea să îşi asume responsabilitatea (Imagine: Ciprian Sterian/ Mediafax Foto)
"PDL îi cere ministrului interimar Victor Ponta să îşi asume privatizarea CFR Marfă. Partidul Democrat Liberal consideră că Victor Ponta amână în mod deliberat finalizarea procesului de privatizare a CFR Marfă, astfel încât acest proces să nu se încheie în timpul interimatului său la Ministerul Transporturilor. Atitudinea de astăzi a lui Victor Ponta demonstrează că însuşi Guvernul USL are serioase temeri privind corectitudinea vânzării CFR Marfă şi recurge la tertipuri pentru amânarea finalizării acestui proces de privatizare. Dacă privatizarea CFR Marfă ar fi fost deasupra oricărei îndoieli, în mod sigur o persoană ca Victor Ponta, obsedată de imagine, s-ar fi grăbit să şi-o asume în totalitate, ca pe o mare realizare a mandatului său de ministru interimar al Transporturilor", se arată într-un comunicat PDL remis agenţiei MEDIAFAX.
Potrivit PDL, trimiterea HG privind contractul de privatizare a CFR Marfă către CSAT şi introducerea condiţiei privind avizul de concurenţă, deşi preşedintele Consiliului Concurenţei a afirmat că acesta va fi dat după semnarea contractului, sunt "dovezi clare că Victor Ponta nu doreşte să îşi asume responsabilitatea directă a acestei privatizări".
"PDL constată că proiectul de HG aduce cu sine o serie de surprize. Astfel, numărul total de acţiuni care fac obiectul vânzării, precum şi preţul pe acţiune vor fi determinate la data finalizării tranzacţiei. Cu alte cuvinte, nici nu ştim ce vindem, nici cumpărătorul nu ştie ce cumpără, dar cu toate acestea avem un preţ clar: 904.980.000 lei, aproximativ 202 milioane Euro. Din acest HG lipseşte în schimb suma asumată de cumpărator pentru investiţii, în condiţiile în care fostul ministru vorbea de o tranzacţie de 400 milioane de euro, din care 200 milioane de euro investitii. Nu exista nicio obligatie de acest fel prevazuta in HG si deci nici în contract. PDL îi solicită lui Victor Ponta să îşi asume privatizarea CFR Marfă, sa finalizeze vânzarea acesteia în timpul interimatului său şi să nu paseze problema instituţiilor care nu au responsabilităţi în domeniu", se mai arată în comunicat.
ULTIMELE ȘTIRI
-
La două zile de la preluarea mandatului, Trump a dat primul interviu din Biroul Oval. Care sunt cele mai importante subiecte discutate de Președinte
-
Grindeanu, atac la Bolojan: La Bihor din 200 de persoane date afară 195 au câştigat în instanţă / Dacă faci doar pentru presă, ai reversul în câteva luni
-
Bujduveanu (PNL) şi Vigheciu (PSD) sunt noii viceprimari ai Capitalei
-
ZF: Un tronson de autostradă construit de un gigant din Austria trebuie demolat în totalitate în Ungaria. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţie
Contractul de vânzare a companiei CFR Marfă va fi semnat doar după şedinţa Consiliului Suprem de Apărare a Ţării (CSAT), probabil în luna septembrie, iar procedura de privatizare va fi finalizată în termen de 60 zile, a declarat premierul Victor Ponta.
El a insistat că acest contract va fi semnat doar după avizul CSAT şi când jurnaliştii au atenţionat că, potrivit caietului de sarcini, docuemntul ar trebui semnat după cinci zile de la aprobarea Guvernului.
Contractul de privatizare a companiei CFR Marfă a fost aprobat de Guvern, în şedinţa de miercuri.
Citește pe alephnews.ro: Un marinar român a fost eliberat de rebelii Houthi. Cum evoluează situația din Orientul Mijlociu
Citește pe www.zf.ro: Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Yuval Raphael a fost aleasă să reprezinte Israelul la Eurovision 2025. Artista a supraviețuit atacului Hamas din 7 octombrie 2023
Pentru companiile austriece, Ungaria a devenit un vis urât. Strabag a intrat în colimatorul guvernului maghiar prin greşelile făcute la construcţia autostrăzii M30, care leagă Miskolc şi Košice. Tronsonul trebuie demolat în totalitate şi consolidat
Cu ultimii bani şi-a cumpărat o mină abandonată care nu părea să aibă niciun viitor. Acum are o avere colosală de 200 de milioane de dolari
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
Cu ce a rămas Victor Ponta la partaj, după ce a divorțat de Daciana Sârbu? Iată declarația de avere
CANCAN.RO
Noua regulă pentru românii care nu locuiesc la ADRESA din buletin. Ce e obligatoriu să faci din ianuarie 2025 și de ce acte ai nevoie
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe