- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
PE propune despăgubirea pasagerilor cu bilete rezervate la companii aeriene falimentare
Pasagerii care au rezervat bilete de avion la companiile aeriene care au dat faliment ar trebui să primească despăgubiri, potrivit unei rezoluţii care a fost adoptată de plenul Parlamentului European, reunit la Strasbourg, informează un comunicat remis, miercuri, agenţiei MEDIAFAX.
PE propune despăgubirea pasagerilor cu bilete rezervate la companii aeriene falimentare (Imagine: Mediafax Foto/AFP)
PE invită astfel Comisia Europeană să examineze posibilitatea unei propuneri legislative până la 1 iulie 2010, care să aibă ca obiectiv specific acordarea de compensaţii pasagerilor acelor companii aeriene care intră în faliment.
Potrivit europarlamentarilor, propunerea legislativă ar trebui să definească inclusiv aranjamente financiare şi administrative, inclusiv principiul "responsabilităţii reciproce pentru pasageri şi pentru toate companiile aeriene care zboară spre aceeaşi destinaţie şi care au locuri disponibile şi care ar putea astfel asigura repatrierea acelor pasageri care sunt blocaţi într-un aeroport străin, în caz de faliment al companiei aeriene."
ULTIMELE ȘTIRI
-
Adrian Sârbu: Cu cât ești mai dezamăgit, cu atât trebuie să mergi duminică la vot și să pui ștampila exclusiv pe alb!
-
Ciolacu efectuează o vizită de lucru la Budapesta: Vreau să îmi finalizez mandatul cu obţinerea deciziei intrării depline în Schengen
-
Şef al armatei britanice: „Suntem pregătiţi să luptăm cu Putin în Europa de Est”
-
Florian Coldea şi Dumitru Dumbravă rămân sub control judiciar
Eurodeputaţii arată că în ultimul deceniu s-au înregistrat creşteri substanţiale ale numărului de transportatori aerieni relativ mici cu tarife reduse, care operează pe destinaţii de vacanţă recunoscute, independent de numărul de pasageri transportaţi. În aceeaşi perioadă, în industria aviaţiei s-au înregistrat 77 de falimente, care au avut ca rezultat, în anumite cazuri, "situaţii în care mii de pasageri s-au regăsit blocaţi la destinaţie, fără a putea să utilizeze biletul de întoarcere".
Potrivit sursei citate, ultimul exemplu a fost Sky Europe în vara lui 2009, care nu a oferit nicio despăgubire clienţilor săi pentru biletele achiziţionate.
Eurodeputaţii propun mai multe variante printre care asigurarea obligatorie pentru companiile aeriene, servicii de asigurare voluntară pentru pasageri, pe care companiile aeriene ar trebui să aibă obligaţia de a le propune, precum şi stabilirea unui fond de garanţie.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
PROSPORT.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 22:45
FC Botoşani-FCSB 1-0, în meciul restanţă din etapa a 4-a a Superligii
-
ieri, 22:36