- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Pentru ce au primit regii asfaltului 1,6 miliarde de euro de la statul român
Patru firme româneşti au câştigat, de-a lungul ultimilor cinci ani, contracte cu CNADNR a căror valoare, de peste 1,66 miliarde de euro fără TVA, depăşeşte 1% din PIB-ul României. În ciuda crizei, anii electorali 2008-2009 au fost cei mai profitabili pentru afacerile regilor asfaltului, potrivit Gândul.
Pentru ce au primit regii asfaltului 1,6 miliarde de euro de la statul român (Imagine: Gândul)
Mare parte a acestor sume nu au mers către construcţia de drumuri şi autostrăzi, ci către "plombarea" şi întreţinerea multianuală a celor existente.
Aparent, Ministerul Transporturilor pare a se lepădă de Umbrărescu, Besciu şi Căşuneanu şi le reziliază contractele de pe un tronson al autostrăzii Bucureşti-Braşov.
Pe de altă parte, firmele controlate de regii asfaltului, cu excepţia celei a lui Costel Căşuneanu, dar incluzând-o pe cea a lui Nelu Iordache, se numără printre câştigătorii licitaţiilor de pe Coridorul IV, finanţat preponderent cu bani de la Uniunea Europeană.
ULTIMELE ȘTIRI
-
Marcel Ciolacu rămâne Premierul României
-
Audieri pe bandă rulantă în Parlament ale noilor miniştri/ Propunerea PSD pentru Ministerul Justiţiei a fost aprobată de parlamentari/ Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor/ Tanczos Barna a fost audiat la Parlament şi a fost avizat favorabil pentru Ministerul Finaţelor
-
Tanczos Barna a fost audiat la Parlament. Viitorul ministru de Finanţe, avizat favorabil
-
Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor
Ultimii cinci ani au fost deosebit de profitabili pentru omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, care controlează companiile Spedition UMB SRL şi SC Tehnostrade SRL. Afacerile sale cu CNADNR din această perioadă se ridică la peste 940 de milioane de euro .
Numai anul acesta, firmele sale au câştigat patru contracte care totalizează peste 78 de milioane de euro, fără TVA, în condiţiile în care anul precedent nu se mai numărau printre puţinii aleşi care intrau în parteneriat cu statul.
Nici companiei controlate de omul de afaceri Nelu Iordache, SC Romstrade SRL, nu îi merge prost anul acesta. Firma a contractat deja, în afara lucrărilor de pe coridorul IV, alte trei lucrări cu CNADNR în valoare totală de circa 61.918.360 de euro, fără TVA.
În 2010, Romstrade nu a câştigat decât două licitaţii, în asociaţie cu diferiţi constructori, în valoare totală de peste 51 de milioane de euro. În condiţiile în care 2009 a fost anul în care Umbrărescu a dominat piaţa contractelor cu CNADNR, firma de construcţii a lui Iordache a trebuit să se mulţumeacă cu profiturile din 2008. Acesta a fost însă anul în care compania sa a prins un contract de proporţii. Nu mai puţin de 345.476.820 deeuro pentru lucrări de modernizare a DN 67C Bengeşti - Sebeş, între km 0 - km 148.
Un alt rege al asfaltului este Dan Besciu. El controlează firma SC Euroconstruct Trading 98 SRL, societate care a derulat afaceri importante cu CNADNR în ultimii ani. În 2011, compania sa a câştigat un singur contract, de 327.371 de euro, fără TVA.
În 2010, Euroconstruct a câştigat contracte de circa 2,6 milioane de euro. 2009 şi 2008 au fost însă ani mult mai favorabili pentru afacerile lui Besciu.
Cele mai importante contracte dintre CNADNR şi Euroconstruct au fost semnate în 2008. Valoarea totală a acestora se ridică la aproape 66 de milioane de euro.
Afacerile cu statul ale lui Costel Căşuneanu, patronul de la PA&CO International cu o avere estimată la 250 de milioane de euro în topul Forbes, au intrat în declin după implicarea sa în dosarul "Cătălin Voicu".
În 2008, Pa&CO câştiga nu mai puţin de 31 de contracte cu statul român. În prezent, firma nu se numără printre câştigătorii licitaţiilor de pe Coridorul IV, iar zilele acestea contractul de pe tronsonul Moara Vlăsiei-Ploieşti i-a fost reziliat.
În ciuda sumelelor uriaşe pompate în infrastructura rutieră, drumurile româneşti sunt "expirate". Din cei 16.500 de kilometri de drumuri naţionale existente, 55% aveau, potrivit datelor CNADNR din 2010, durata de viaţă depăşită. Catastrofală se dovedea a fi şi situaţia podurilor. Din cele circa 3.500 de poduri aflate în administrarea CNADNR, doar ceva mai mult de 2.200 corespund cerinţelor de siguranţă.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
CANCAN.RO
ŞTIRILE ZILEI
-
astăzi, 15:40
Live text Audieri pe bandă rulantă în Parlament ale noilor miniştri/ Propunerea PSD pentru Ministerul Justiţiei a fost aprobată de parlamentari/ Sorin Grindeanu, avizat favorabil la Ministerul Transporturilor/ Tanczos Barna a fost audiat la Parlament şi a fost avizat favorabil pentru Ministerul Finaţelor
-
astăzi, 15:33
Preşedintele l-a desemnat drept prim-ministru pe Marcel Ciolacu. Ce urmează şi ce spune Constituţia