Pepsi Americas construieşte o fabrică în cartierul Militari

Producătorul de băuturi răcoritoare Quadrant Amroq Beverages(QAB), parte a Pepsi Americas, va investi peste 100 milioane dolari în fabrica pe care o construieşte în zona Militari din Capitală, termenul de finalizare fiind 2010-2011, a declarat agenţiei MEDIAFAX preşedintele companiei, Mike Holmes.

Urmărește
174 afișări
Imaginea articolului Pepsi Americas construieşte o fabrică în cartierul Militari

Pepsi Americas construieşte o fabrică în cartierul Militari (Imagine: www.zf.ro)

Unitatea de producţie, care va cuprinde spaţii de depozitare şi birourile companiei, va avea o suprafaţă totală de circa 50.000 de metri pătraţi.

"Suprafaţa terenului este de 80.000 de metri pătraţi, iar cea a unităţii de producţie va fi destul de mare, de aproximativ 50.000 de metri pătraţi", a spus Holmes.

Fabrica va fi dezvoltată în trei etape, iar prima fază, care va fi încheiată în trimestrul doi al anului viitor, probabil în luna mai, va presupune construcţia clădirilor şi punerea în funcţiune a noilor linii de producţie.

Cu investiţii de 40 de milioane de dolari, prima fază de dezvoltare va permite companiei să producă băuturi necarbonatate la cutie, gamă importată în prezent din Cehia.

În următoarea etapă, care se va concretiza până la începutul anului 2010, vor fi aduse linii de producţie care deja sunt în funcţiune, fie de la fabrica QAB de la Bucureşti, fie de la unitatea din Covasna, fie de la alte unităţi de producţie ale companiei americane din afara ţării.

În ultima fază, compania va extinde spaţiile de depozitare şi cele auxiliare de la fabrica din Militari.

După ce va începe producţia la noua unitate, QAB va muta liniile de producţie de la actuala fabrică din Capitală, care nu mai putea fi extinsă, urmând să se renunţe treptat la aceasta.

"Vom continua producţia la fabrica de la Covasna şi după finalizarea unităţii din Militari, iar producţia de la fabrica din Capitală va fi mutată în Militari, însă nu vă pot spune când vom închide actuala unitate", a precizat Holmes.

Capacitatea de îmbuteliere a companiei este în prezent de aproximativ 80 de milioane de navete pe an, dar după ce va începe producţia la noua unitate, capacitatea anuală va ajunge la circa 100 de milioane de navete pe an.

"Ne aşteptăm să creştem capacitatea de producţie cu circa 20% după finalizarea primei etape în 2009", a spus Holmes.

În privinţa creşterii capacităţii de băuturi răcoritoare necarbonatate, acestea se va situa la 30-35% în 2009, ca urmare a punerii în funcţiune a noilor linii de la fabrica din Militari.

Cea mai mare rată de creştere a fost înregistrată anul trecut de segmentul de ice-tea, iar cel mai mare volum, de 60-65% din totalul afacerii, a fost consemnat de băuturile răcoritoare carbogazoase.

Potrivit raportului financiar al Pepsi Americas, publicat în luna ianuarie, volumul vânzărilor din România a crescut anul trecut cu un ritm de două cifre, având, împreună cu avansul din Polonia, cea mai importantă contribuţie la majorarea cu 7,9% a vânzărilor din Europa Centrală ale grupului.

În ceea ce priveşte majorarea preţurilor ca urmare a creşterii costurilor cu materia primă şi salariile, preşedintele Pespi Americas în România consideră că nu e mult spaţiu pentru un avans semnificativ al tarifelor, care ar putea conduce la reducerea volumelor, piaţa fiind competitivă.

Piaţa românească de băuturi răcoritoare şi apă minerală va creşte în acest an cu peste 10%, la 825-830 milioane de litri.

"Piaţa ar putea creşte în acest an cu 10%. Cred că dacă vom avea nivelul redus de precipitaţii de anul trecut, probabil că va putea avansa şi mai mult. Piaţa este în continuare în creştere, cea mai mare parte a avansului fiind dată de segmentul de băuturi necarbonatate", apreciază Holmes.

Anul trecut, valoarea pieţei de băuturi răcoritoare a fost de 750 de milioane de litri, potrivit lui Holmes, care citează datele firmei de cercetare Canadean.

Pe segmente, cea mai mare valoare a fost dată de vânzările de apă minerală, cu circa 360 de milioane de euro, urmate de băuturile carbogazoase, cu peste 300 de milioane de euro.

Pepsi Americas a preluat anul trecut participaţia de 51% pe care nu o deţinea încă la grupul Quadrant-Amroq Bottling, producătorul şi distribuitorul băuturilor Pepsi în România, pentru suma de 98 milioane de dolari. Compania americană a achiziţionat în 2005 un prim pachet, de 49% la QAB.

Pe piaţa de băuturilor răcoritoare principalii concurenţi ai QAB sunt Coca-Cola HBC, European Drinks, Romaqua şi Tymbark Maspex., cele cinci companii realizând circa 80% din vânzări.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici