Peste 600 de milioane de euro, bani europeni, pentru modernizarea căilor ferate din România
Potrivit CFR SA, cele trei proiecte cu finanţare din Fondul de Coeziune prin Mecanismul European de Interconectare, sector Transporturi, aprobate de Comisia Europeană ??, au un rol esenţial în dezvoltarea reţelei de căi ferate din sudul şi nordul ţării, la graniţa cu Ucraina, şi vor contribui în mod direct la creşterea capacităţii de exploatare şi de conectivitate a infrastructurii feroviare pentru ambele categorii de transport, de călători şi de mărfuri.
Astfel, 125 de milioane de euro este valoarea totală eligibilă pentru modernizarea infrastructurii feroviare din Portul Constanţa (etapa a II-a). Proiectul prevede modernizarea liniei Valu lui Traian-Palas şi dublarea liniei de acces între Ecluză Agigea, Ferri Boat (etapa a II-a).
498 de milioane de euro este valoarea totală eligibilă pentru modernizarea liniei Bucureşti Nord- Giurgiu Frontieră, etapa a II-a, care presupune reabilitarea liniei Progresu-Jilava-Vidra, reabilitarea liniei Comana-Giurgiu Nord-Frontieră, electrificarea întregului tronson Bucureşti Progresu-Jilava-Vidra-Comana-Giurgiu Nord-Girugiu Frontieră, dublarea liniei între Daia şi Frăţeşti.
48 de milioane de euro este valoarea totală eligibilă pentru îmbunătăţirea trecerii feroviare a frontierei la VICŞANI. Proiectul prevede electrificarea liniei Dărmăneşti-Vicşani, inclusiv lucrări conexe, modernizarea Podului peste râul Suceava, în staţia Dorneşti, pe linia spre Putna.
Perioada de implementare a celor 3 proiecte este cuprinsă între 34 de luni şi 56 de luni.