- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 68% dintre comercianţi au decis să majoreze preţurile ca urmare a creşterii TVA
Peste 68% dintre comercianţi au decis să majoreze preţurile şi doar 31,71% au declarat că le menţin nemodificate ca urmare a creşterii TVA la 24%, potrivit unui studiu realizat de firma Soft Mentor, specializată în furnizarea de soluţii de gestiune pentru supermarket-uri şi depozite.
Peste 68% dintre comercianţi au decis să majoreze preţurile ca urmare a creşterii TVA (Imagine:Radu Iordache/ Mediafax Foto)
Totodată, 78% dintre comercianţii care nu au crescut preţurile la 1 iulie intenţionează să le majoreze în momentul în care vor primi marfă mai scumpă de la furnizori.
Studiul arată că în Bucureşti rata de menţinere a preţurilor de vânzare este mai mare decât media pe ţară, procentul ridicându-se la 44,87%. Această situaţie se explică printr-un mediu concurenţial accentuat în capitală, unde micii comercianţi încearcă să ţină pasul cu marile lanţuri de magazine.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
România are cu 6.000 mai puţini pensionari, dar pensii mai mari
-
Cel puţin 100 de nord-coreeni au fost ucişi în lupte alături de forţele ruse, afirmă Seulul
-
Bulgaria introduce controale temporare la frontiera cu România începând cu 1 ianuarie 2025
"Micii comercianţi nu dispun de mijloace umane şi financiare suficiente care să le permită schimbarea tuturor etichetelor de preţ peste noapte, ceea ce îi determină să mărească preţurile şi să reeticheteze mărfurile gradual" a declarat într-un comunicat Marius Vetrici, directorul general al Soft Mentor.
Dintre firmele care au decis să nu majoreze preţurile, 95% au invocat ca motiv secundar aceste aspecte logistice. Comercianţii s-au văzut în imposibilitatea ajustării în timp util a tuturor etichetelor de raft şi de produs, declarând că efortul financiar şi uman prilejuit de schimbarea acestor etichete nu îşi poate găsi compensare în creşterea preţurilor.
Aproape toate firmele (97%) cuprinse în studiul Soft Mentor consideră că aceste măsuri fiscale au fost luate într-un termen mult prea scurt, motiv pentru care activitatea curentă a fost perturbată timp de câteva zile.
"De asemenea, unul dintre motivele principale de nemulţumire a comercianţilor constă în eşecul guvernului de a elabora şi publica normele de aplicare ale noilor reglementări fiscale", se mai arată în comunicat.
Studiul a fost realizat în perioada 29 iunie - 2 iulie la nivel naţional pe un eşantion reprezentativ de 205 firme din domenii de activitate diferite, clienţi persoane juridice ai companiei, şi a fost prilejuit de actualizarea programelor de gestiune şi contabilitate primară produse de Soft Mentor la noile prevederi legislative privitoare la majorarea cotei de TVA.
Soft Mentor este o companie de software cu capital integral românesc înfiinţată în anul 2003 şi specializată pe furnizarea de soluţii de gestiune pentru supermarket-uri şi depozite, POS, facturare şi contabilitate primară.
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
GANDUL.RO