- Home
- Economic
- BUCUREŞTI, (15.12.2014, 13:05)
- Ana Maria Petcana
- Home
- Politic
- Economic
- Social
- Externe
- Sănătate
- Sport
- Life-Inedit
- Meteo
- Healthcare Trends
- Economia digitală
- Angajat în România
- Ieși pe plus
- Video
Peste 80% dintre români participă la programele de fidelizare pe termen scurt derulate de retaileri
Românii sunt fani ai programelor de loialitate pe termen scurt derulate de retaileri, prin acumulare de puncte bonus, consideră cele mai atractive campanii care oferă produse gratis şi nu ezită să schimbe magazinul pentru un program de fidelizare mai interesant, potrivit unui studiu Nielsen.
Urmărește
363 afișări
Peste 80% dintre români participă la programele de fidelizare pe termen scurt derulate de retaileri (Imagine: Shutterstock)
Raportul, comandat de TCC Global, firmă specializată în programe de fidelizare pe termen scurt, arată că peste 80% dintre respondenţi au participat în ultimele trei luni la o campanie de fidelizare care constă în acumularea de puncte bonus şi 57% dintre ei participă în prezent la un astfel de program.
Consumatorii români sunt de părere că cele mai interesante programe de loialitate sunt cele care oferă produse gratis, trei sferturi dintre ei ar participa chiar la astfel de programe care prevăd şi donaţii în scopuri caritabile, iar cei mai mulţi dintre români preferă să strângă puncte bonus pe baza cardurilor de client, pe locul al doilea fiind punctele bonus tip timbru. Colecţionarea punctelor bonus pe baza aplicaţiilor smartphone se află pe ultimul loc în preferinţele românilor.
ULTIMELE ȘTIRI
-
După anularea alegerilor și suspendarea dreptului TĂU la vot, mai crezi în statul român democratic? VOTEAZĂ AICI / SONDAJ Aleph News – Mediafax – Ziarul Financiar
-
Guvern fără USR. Lasconi: Am vrut să fim la guvernare, dar ei nu nu ne vor
-
Predoiu, despre momentul în care vor fi ridicate barierele pentru intrarea în Schengen terestru
-
Expertiza medicală a capacităţii muncii va fi coordonată unitar la nivel naţional
"Experienţa ne arată că fidelizarea consumatorilor este provocată de percepţia potrivit căreia colectând puncte bonus acumulezi, psihologic vorbind, «valoare adăugată». Strângerea de puncte este motivantă, chiar distractivă şi, odată lansat, acest proces induce în percepţia consumatorului sentimentul că are un scop, o ţintă. Această stare emoţională de anticipare este cea care îi determină pe consumatori să ia parte la astfel de programe şi ne bucurăm să vedem astfel de reacţii şi în rândul consumatorilor din România", a spus Manfred Litschka, director regional de vânzări la TCC Global.
Într-un top al premiilor pe baza punctelor bonus, primul loc este ocupat de aparatura de uz casnic (23%), urmată de soluţiile de îngrijire personală (15%) şi de ustensilele pentru gătit (12%).
Aceste rezultate ilustrează faptul că cei mai mulţi consumatori sunt încântaţi de colectarea punctelor pentru obţinerea, în mod gratuit, a unor premii pe care nu şi le-ar fi permis în mod normal, arată studiul.
Profilul consumatorului care participă preponderent la colecţionarea de puncte bonus este, potrivit Nielsen, femeie de 25 - 40 de ani, care trăieşte în nord-vestul României, într-o familie cu patru membri, are copii mai mici de 14 ani şi îşi face de obicei cumpărăturile la Penny, Cora sau Mega Image.
Studiul Nielsen a mai scos în evidenţă faptul că românii află de regulă de programele de fidelizare de la vânzători sau cu ajutorul reclamelor din magazine, dar un instrument important sunt şi fly-erele promoţionale primite în căsuţa poştală.
Românii sunt interesaţi de obicei de programele de loialitate pe termen scurt ale majorităţii retailerilor, însă întrebaţi ce campanii ar recomanda, cei mai mulţi au indicat Metro, Lidl, Cora, Auchan şi Carrefour.
O altă concluzie a Nielsen este că românii sunt încă departe de a fi fideli unei reţele comerciale, 25% dintre respondenţi spunând că sunt gata să schimbe retailerul pentru unul care are o campanie de fidelizare mai interesantă din punctul de vedere al punctelor bonus, iar 60% dintre subiecţi au răspuns că nu exclud schimbarea retailerului.
Studiul Nielsen a fost realizat online în perioada 10 – 16 octombrie 2014.
Grupul britanic TCC Global operează în peste 60 de ţări şi anul trecut a avut o cifră de afaceri de un miliard de euro. TCC este prezent în România din 2008, derulează programe de loialitate cu OMV, Mega Image, Penny, Kaufland, Metro şi Billa, iar anul trecut afacerile companiei au atins 14 milioane euro.
Citește pe alephnews.ro: Liderul de facto din Siria a afirmat că țara este epuizată și nu reprezintă o amenințare pentru vecini sau pentru Occident. Ahmed al-Sharaa vrea ridicarea sancțiunilor internaționale
Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.
Klaus Iohannis spune că „nimeni nu este de vină pentru anularea alegerilor”. Declarațiile Președintelui
Decizie fără precedent: Săptămâna de lucru scade la numai 4 zile, pentru a da posibilitatea oamenilor să se întâlnească, să fie relaxaţi şi să crească natalitatea
Cel mai mare oraş din România are mai puţin de 5.500 de locuitori, dar o suprafaţă mai mare decât Bucureşti, Cluj-Napoca şi Timişoara la un loc
Oficial Direcţia Informaţii Militare: este un grad de probabilitate scăzut pentru o confruntare Rusia – NATO
„Nu mă aşteptam să fie vândute atât de multe”. Revista în care campioana mondială a apărut doar cu o pereche de mănuşi pe ea a scris istorie
PROSPORT.RO
Mădălin Ionescu este bolnav! Vedeta s-a internat de luni, în mare secret. Ce diagnostic a primit
CANCAN.RO
Ninge de Sărbători în București. Meteorologii Accuweather au modificat prognoza în urmă cu puțin timp
GANDUL.RO
Ministrul Justiţiei: La sfârşitul lunii martie cred că SIIJ poate fi desfiinţată. "Această Secţie şi-a ratat rolul pe care l-ar fi putut avea"
ULTIMA ORǍ
vezi mai multe
ŞTIRILE ZILEI
-
ieri, 23:04
-
ieri, 23:02
Ucraina primeşte 2 miliarde de dolari din active ruseşti îngheţate