Peugeot Citroen, al doilea producător auto european, este lovit în plin de criza economică mondială
Acţiunile producătorului auto francez au scăzut cu 41% în 2011, cel mai dramatic declin din rândul companiilor auto europene, diferenţa faţă de acţiunile Volkswagen adâncindu-se la 91 de euro. Valoarea de piaţă a Peugeot, de 3,8 mld. euro, reprezintă mai puţin de o zecime din veniturile anuale pe 2010, de 56 mld euro.
Eforturile CEO-ului Philippe Varin de reducere a dependenţei de Europa printr-o expansiune pe pieţele emergente ar putea veni prea târziu pentru ca Peugeot, al doilea mare constructor auto european după VW, să nu resimtă din plin impactul declinului economic, spun investitorii.
Vânzările europene înregistrate de Peugeot pe primul semestru au reprezentat 62% din total, în timp ce cele ale VW s-au situat la 50%. În urma reducerii valorii acţiunilor, Peugeot este evaluată la 2.096 euro pe autovehicul vândut în prima jumătate a anului, faţă de 11.334 euro pentru fiecare autovehicul vândut în cazul VW.