Peu­geot Citroen, al doilea producător auto european, este lovit în plin de criza economică mondială

Publicat: 03 10. 2011, 08:18
Actualizat: 10 11. 2012, 12:07

Acţiunile producătorului auto francez au scă­zut cu 41% în 2011, cel mai dramatic de­clin din rândul companiilor auto europene, di­fe­renţa faţă de acţiunile Volkswagen adân­cin­du-se la 91 de euro. Valoarea de piaţă a Peu­geot, de 3,8 mld. euro, reprezintă mai puţin de o zecime din veniturile anuale pe 2010, de 56 mld euro.

Eforturile CEO-ului Philippe Varin de re­du­cere a dependenţei de Europa printr-o ex­pan­siune pe pieţele emergente ar putea veni prea târziu pentru ca Peugeot, al doilea mare con­structor auto european după VW, să nu re­simtă din plin impactul declinului economic, spun investitorii.

Vânzările europene înregistrate de Peu­geot pe primul semestru au reprezentat 62% din total, în timp ce cele ale VW s-au situat la 50%. În urma reducerii valorii acţiu­ni­lor, Peugeot este evaluată la 2.096 euro pe auto­vehicul vândut în prima jumătate a anului, faţă de 11.334 euro pentru fiecare autovehicul vândut în cazul VW.

Citeşte mai mult pe www.zf.ro