Peugeot mizează puternic pe China în strategia de dezvoltare internaţională

PSA Peugeot Citroen vrea să accelereze dezvoltarea în China, cea mai mare piaţă auto din lume, devenită elementul central al strategiei sale internaţionale, în timp ce Renault analizează încă acest lucru, transmite AFP.

Urmărește
13 afișări

Semn al importanţei date de Peugeot Chinei, grupul a prezentat, luni, la Shanghai, noul model Citroen DS5, cu o zi înaintea deschiderii salonului auto.

"China este elementul esenţial al strategiei de dezvoltare internaţională", a declarat preşedintele PSA, Philippe Varin.

Această ţară a devenit a doua piaţă externă, ca importanţă, pentru constructorul francez, care a vândut anul trecut 376.000 de vehicule în China.

Până în 2020, PSA vrea să ajungă în China la o cotă de piaţă de 8%.

În acest scop, PSA vrea să dezvolte o companie mixtă cu compania Dongfeng, DPCA, prin înfiinţarea unei a treia uzine. Grupul aşteaptă totodată acordul autorităţilor chineze pentru o altă companie mixtă, cu constructorul local Changan.

Această nouă companie "va lansa în China gama DS Citroen, iar apoi o marcă specifică", a arătat Varin.

Grupul francez va mări capacităţile de producţie ale celor două companii mixte, va extinde gama de produse prin lansarea a 12 noi modele în cinci ani, împreună cu DPCA.

PSA face parte din primele grupuri străine care au intrat în China în anii ’80, dar nu a reuşit să profite de acest avantaj.

"Citroen şi Vokswagen sunt doi operatori istorici pe piaţa chineză", a declarat Bertrand Rakoto, analist la compania Polk.

Cei doi producători auto avut însă evoluţii diferite.

VW, prezent prin diferite mărci, între care şi Audi, deţine o cotă de piaţă de 16,8%, faţă de numai 3,3% în cazul PSA.

Chiar dacă PSA îşi va dubla cota de piaţă în China, recuperarea decalajului faţă de alţi constructori va fi dificilă.

Alte companii străine deţin deja o poziţie solidă în China, precum constructorii germani Daimler, Porsche şi Audi.

Alte companii bine plasate sunt General Motors, Ford şi Nissan.

Prezenţa Renault la salonul auto de la Shanghai va fi modestă, cu un simplu stand de importator. Anul trecut, Renault a vândut 14.700 de vehicule în China.

Conținutul website-ului www.mediafax.ro este destinat exclusiv informării și uzului dumneavoastră personal. Este interzisă republicarea conținutului acestui site în lipsa unui acord din partea MEDIAFAX. Pentru a obține acest acord, vă rugăm să ne contactați la adresa vanzari@mediafax.ro.

 

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.mediafax.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi aici